Thursday 7 December 2017

162 (m) zestawów opcji


Klient Alert Proponowane 162 m regulacje mają wpływ na odliczalność odszkodowania opartego na zasadzie. Wewnętrzna Urząd Skarbowy wydał proponowane przepisy w sekcji 162 m kodeksu dochodów wewnętrznych, które mają wpływ na odliczalność odszkodowania kapitałowego Chociaż przepisy te są prospektywne, będą skuteczne, przyjęty w późniejszym terminie w 2017 r. Sekcja 162 m odrzuca potrącenie od osób prawnych odszkodowania należne przez przedsiębiorstwa publiczne wobec pewnych pracowników objętych kwotą przekraczającą 1.000.000. Proponowane przepisy wyjaśniają zastosowanie sekcji 162 m do opcji na akcje i prawa do akcyzy oraz do wyceny kapitału własnego, w oparciu o rekompensatę wypłacaną przez firmy, które stały się publicznie przechowywane. Plany na życie muszą zawierać wyraźny limit każdego pracownika w odniesieniu do opcji, opcji na akcje. Opcje z magazynów i prawa do akcyzy przyznawane w ramach planu kapitałowego zatwierdzonego przez akcjonariuszy są ogólnie uważane za odliczające odszkodowania wynikające z działu 162 m. Proponowane przepisy klauzuli że w celu uwzględnienia praw do opcji lub uznania w myśl art. 162 m, plany kapitałowe muszą określać maksymalną liczbę akcji, w odniesieniu do których opcje i prawa mogą być przyznawane każdemu pracownikowi i ujawniać akcjonariuszom ten limit i metodologię które będą wykorzystane do ustalenia ceny wykonania dowolnej opcji lub uznania przyznanego zgodnie z planem Plany kapitałowe muszą już obejmować łączny limit liczby akcji, które mogą być przyznane wszystkim uczestnikom w celu przestrzegania federalnych przepisów w zakresie papierów wartościowych. Equity - Based Rekompensata dla nowych spółek publicznych. Kategoria 162 m zawiera specjalną regułę przejścia dla firm, które stały się publicznie zarządzane Zgodnie z tą regułą przejściową, rekompensatą z wykonywania lub uprawnieniami opcji na akcje, prawami do akcyzy i akcjami ograniczonymi przyznanymi przed lub wkrótce po utworzeniu firmy staje się publicznie uznawany za wykluczony z próg 1.000 000 w ramach sekcji 162 m, niezależnie od tego, kiedy wykonano ćwiczenie lub v pojawia się prawdopodobieństwo. Niestety, proponowane przepisy wyjaśniają, że ten wyjątek nie ma zastosowania do innych rodzajów kompensacji kapitałowej, takich jak jednostki czasowe lub akcje fantomowe. W rezultacie, akcje na akcje i akcji fantomowe przyznane przez firmę, która staje się publicznie odbierana, nie mogą być potrącalne, jeśli zostaną rozliczone lub zapłacone po tym, jak firma stanie się publicznie przechowywana. Wymagane wymagania. Przedsiębiorstwa publiczne i prywatne firmy, które myślą o ofercie publicznej, powinny dokonać przeglądu swoich planów kapitałowych w celu ustalenia, czy są zgodne z proponowanymi przepisami Wiele planów kapitałowych już zawiera ograniczenie dotyczące języka liczba akcji, które mogą być przyznane każdemu indywidualnemu pracownikowi Jeśli plan kapitałowy nie zawiera tego limitu, plan będzie musiał zostać zmieniony, aby zachować odliczenie w ramach sekcji 162 m, gdy proponowane uregulowania zostaną sfinalizowane. podlegają przepisowi sekcji 162 m i przyznały nagrody za akcje z ograniczonym zapasem, zasoby fantomowe lub inne typy pes odszkodowania opartego na kapitale własnym powinny rozważyć, czy dotacje pierwotne spełniają wymogi dotyczące wykluczenia z 162 m np. zostały zatwierdzone przez niezależny komitet ds. rekompensat i zostały przyznane w ramach planu zatwierdzonego przez akcjonariusza. Jeśli nie, firma powinna rozważyć restrukturyzację nagród w celu zapewnienia ich przyszłej możliwości odliczenia. Jeśli masz dodatkowe pytania dotyczące tych przepisów, skontaktuj się z adwokatem firmy Vorys. Ten alert o klientach służy ogólnym celom informacyjnym i nie należy go traktować jako porady prawnej. IRS CIRCULAR 230 UJAWNIENIE W celu zapewnienia przestrzegania wymaganych wymogów przez US Internal Revenue Service informujemy, że wszelkie federalne porady podatkowe zawarte w niniejszym komunikacie, w tym wszelkie załączniki, nie są przeznaczone ani pisemne, a nie mogą być wykorzystane przez podatnika w celu uniknięcia sankcji, które mogą być nałożonego na podstawie amerykańskiego kodeksu dochodów lub ii promowania, wprowadzania do obrotu lub zalecania innym osoba, każda transakcja lub inna sprawa, o której mowa w niniejszym dokumencie. Sekcja 162 m Przepisy końcowe wyjaśniają wymagania dotyczące wyłączeń do 1 miliona limitów odliczenia. Sekcja 162 m generalnie ogranicza do 1 miliona kwoty, którą corocznie może potrącić spółka publiczna w odniesieniu do wynagrodzenia wypłaconego niektórym pracownicy Ograniczenie odliczenia nie dotyczy wynagrodzenia, które kwalifikuje się jako rekompensatę ze względu na wynik lub jest wypłacane zgodnie z zasadą przejściową, która jest dostępna dla nowych spółek publicznych. Zwykle stosuje się zwolnienie od wynagrodzeń w oparciu o wydajność, aby zapewnić, że wszystkie zyski wynikające z korzystania z opcji na akcje lub praw do aprecjacji akcji SAR będą podlegały odliczeniu. Reguła przejściowa dla nowych spółek publicznych, często określana jako pierwsza zasada IPO przejścia na ofertę publiczną, umożliwia wyrównanie od 1 miliona odliczeń przez ograniczony okres czasu nawet jeśli nie kwalifikuje się jako rekompensata oparta na wynikach. 2018 Urząd Skarbowy IRS wydał ostateczne przepisy wyjaśniające, że opcje na akcje i SAR kwalifikują się jedynie jako rekompensatę wynikającą z wyników, jeśli są przyznawane zgodnie z planem zatwierdzonym przez akcjonariuszy, który zawiera indywidualny limit liczby takich nagród, które pracownik objęty ubezpieczeniem może otrzymać w trakcie Okres określony Dodatkowo tylko niektóre typy rekompensat opartych na akcjach kwalifikują się do uregulowania jako wypłacone, gdy są przyznawane w celu kwalifikowania się do zwolnienia na podstawie przepisów przejściowych IPO Ostateczne przepisy w dużym stopniu są zgodne z zasadami przedstawionymi w proponowanych przepisach wydanych 2017, z wyjątkiem następujących zmian. Zmiana opisana powyżej zasada przejścia na rynek IPO dotyczy wyłącznie nagród przyznawanych w dniach 1 kwietnia 2018 r. Lub później. Indywidualny limit opisany powyżej może mieć także strukturę nagród kapitałowych innych niż opcji na akcje i SAR. Ostateczne przepisy nie zmieniły daty wejścia w życie wymogu posiadania akcjonariusza indywidualny indywidualny limit dla opcji na akcje oraz, jeśli ma to zastosowanie, współczynniki SAR W rezultacie opcje na akcje i SAR przyznane w ramach planu bez indywidualnego limitu dla każdego pracownika w dniu 24 czerwca 2017 r. lub później, nie kwalifikują się jako rekompensatę z tytułu spełnienia wyników Sekcja 162 m Poniżej znajduje się bardziej szczegółowy opis wyjaśnień dokonanych na podstawie ostatecznych przepisów. Poszczególne indywidualne limity pracowników. Jednym z wymogów dotyczących rekompensaty opartej na wynikach jest to, że zatwierdzony przez akcjonariusza plan musi określać maksymalną kwotę rekompensaty, która może może zarobić pracownik objęty ubezpieczeniem W odniesieniu do rekompensaty opartej na zasobie, niektóre przedsiębiorstwa publiczne zajęły stanowisko, zgodnie z którymi wymóg ten został spełniony przez akcjonariuszy zatwierdzających rezerwę na akcje w ramach planu z określonym terminem Pomysł polegał na tym, że żaden pracownik nie mógł otrzymać kombinacji opcji na akcje i SAR, które przekroczyły maksymalną liczbę akcji objętych rezerwą na akcje Proponowane przepisy stwierdziły, że łączny limit liczby akcje, które mogłyby być przyznane w ramach planu zatwierdzonego przez akcjonariuszy, nie spełniają wymogu ustalenia maksymalnej wysokości odszkodowania, które może otrzymać indywidualny pracownik objęty obowiązkiem Ostateczne przepisy, powołujące się na historię ustawodawczą na mocy sekcji 162 m, zachowują to podejście i opisać zmianę jako nieistotną. Jednakże wyjaśnienie w końcowych przepisach nie ma zastosowania do opcji na akcje i przyznanych przed wydaniem proponowanych rozporządzeń. Różne opcje istnieją w przypadku struktury indywidualnego limitu dla każdego pracownika w odniesieniu do opcji na akcje oraz SAR spełniają wymogi określone w sekcji 162 m Limit ten może dotyczyć wyłącznie tych typów nagród lub do wszystkich rodzajów nagród przyznanych w formie papierów wartościowych, niezależnie od tego, czy mają one kwalifikować się jako rekompensata na podstawie art. 162 m. Przedsiębiorstwo publiczne, które chce w celu maksymalizacji elastyczności w przypadku dotacji na akcje mogą mieć oddzielne limity dotyczące opcji na akcje SAR i dla pełnych wartości nagród, np. performanc e udziały, akcje i papiery wartościowe o ograniczonej zapotrzebowaniu na akcje, które mają kwalifikować się do rekompensaty opartej na wynikach Brak wymogu posiadania indywidualnego limitu dla każdego pracownika na czas określony lub jednostek magazynowych o ograniczonym dostępie dla firm publicznych, które chcą posiadają zatwierdzone przez akcjonariuszy ograniczenia dotyczące liczby nagród przyznanych dyrektorom niezatrudnionym pracownikom, możliwe i właściwe jest nałożenie tego limitu na odrębne indywidualne limity dla każdego pracownika, które jest wykorzystywane w celu przestrzegania Sekcji 162.IPO Reguła Przejściowa Ograniczenie odliczenia odszkodowania w wysokości 1 miliona nie dotyczy żadnego wynagrodzenia wypłaconego na podstawie planu, jaki istniał przed publiczną działalnością firmy, a spółka może polegać na tej ulgi przejściowej do momentu wygaśnięcia planu, 2 materiału modyfikacja planu, 3 emisja wszystkich zapasów, które zostały zarezerwowane w ramach planu oraz 4 pierwsze spotkanie akcjonariuszy, w których dyrektorzy mają nastąpić po upływie trzeciego roku kalendarzowego następującego po roku kalendarzowym, w którym ma miejsce IPO lub, w przypadku spółki, która nie miała prawa własności intelektualnej, w pierwszym roku kalendarzowym po roku kalendarzowym, w którym przedsiębiorstwo staje się publicznie przechowywana W celu wykazania, kiedy wypłacono rekompensatę na podstawie zapłaty za cele tej specjalnej reguły przejściowej, Treas Reg sekcja 1 162-27 f 3 pod warunkiem, że kwoty przypisane do opcji na akcje, SAR i zapasy zastrzeżone byłyby traktowane jako wypłacone data przyznania Oznacza to, że ograniczenie odliczeń w sekcji 162 m nie miałoby zastosowania do zysków, niezależnie od tego, kiedy jest to możliwe do odliczenia dla firmy, o ile dotacja miała miejsce w okresie przejściowym. IRS w orzeczeniach o prywatnym piśmie również orzekł, że jednostki będą traktowane jako wypłacone w ramach dotacji, niezależnie od tego, kiedy akcje zostały faktycznie rozdzielone uczestnikowi, kliknij tutaj, aby uzyskać dodatkowe szczegóły. Ostateczne przepisy podobne do propo uchybienia, cofają korzystny wynik w orzeczeniu dotyczącym prywatnych listów Akcje wyemitowane po rozliczeniu jednostek akcyjnych, akcji na akcje lub innych podobnych umowach odroczonych w formie akcji nie kwalifikują się do objęcia pomocą na zasadach przejściowych IPO, chyba że emisja akcji nastąpi w okresie przejściowym tzn. te rodzaje nagród nie będą traktowane jako wypłacone w dniu przyznania. Na szczęście zmiana ta będzie dotyczyła tylko jednostek uczestnictwa o ograniczonej możliwości dysponowania, akcji na wydajność lub innych podobnych umów o odroczonych akcjach, które zostały wydane w dniu 1 kwietnia 2018 r. lub później A mniej w ramach proponowanych przepisów przewidziano zaszczytne zasady przejściowe. Przedsiębiorstwa publiczne, które planują akcje, które mają spełniać wymagania dotyczące rekompensaty opartej na wynikach, powinny potwierdzić, że ich dokument planowy określa wymagany indywidualny limit każdego pracownika. Jeśli plan będzie przedkładana akcjonariuszom, przedsiębiorstwa powinny rozważyć, czy struktura limitu określona w lit. plan sprosta potrzebom firmy, zarówno jeśli chodzi o to, kto jest objęty limitem i czy ma być wiele limitów. Firmy publiczne, które zamierzają polegać na zasadzie przejścia na IPO, powinny ocenić, czy właściwe jest przyznawanie akcji ograniczonych na podstawie wyników jednostki lub udziały w działaniu W wielu przypadkach nagrody te skutkują emisją akcji po zakończeniu okresu przejściowego IPO Jeśli nagrody te zostaną rozliczone w magazynie po upływie tego terminu, mogą zostać utracone wartościowe potrącenia podatkowe W wielu przypadkach wykorzystanie akcje zastrzeżone, zamiast jednostek akcyjnych i akcji na akcje, zapewnią zwolnienie z ograniczenia dotyczącego potrącenia 1 miliona, o ile dotacja ma miejsce przed końcem okresu przejściowego IPO. Zaktualizowane doświadczenie. IRS wyjaśnia zasady dotyczące 162 m dochodów wewnętrznych Kodeks dotyczący niedozwolenia pewnych rekompensat. IRS zaproponowała rozporządzenia skarbowe, które wyjaśniające wyjątek odszkodowania w oparciu o wynik określony w sekcji 162 m Inter który generalnie wyklucza odliczenie przez jakąkolwiek publicznie uprawnioną korporację odszkodowania wypłaconą niektórym pracownikom wysokiego szczebla, w zakresie, w jakim odszkodowanie przekracza 1.000.000. Przewiduje się, że w dniu 24 czerwca 2017 r. przepisy dotyczące skarbowych wyjaśniają, że w celu umożliwienia opcji na akcje i prawa do kwalifikują się jako rekompensatę opartą na wynikach, plan musi określać maksymalną liczbę akcji, w odniesieniu do których opcje lub prawa majątkowe mogą być przyznawane w określonym czasie dowolnemu pracownikowi. Ponadto proponowane rozporządzenia skarbowe wyjaśniają, że ograniczone zapasy i zasoby fantomowe nagrody przyznane w okresie przejściowym, jak wyjaśniono poniżej, nie kwalifikują się jako rekompensatę ze względu na wynik, jeśli zostaną wypłacone po upływie tego terminu Wyjaśnienia te mogą wymagać zmian i zatwierdzenia przez nowego akcjonariusza planu kapitałowego pracodawcy. Oświadczenie maksymalnej Wymagania dotyczące ujawniania informacji na temat liczby akcji. W celu spełnienia wyjątku od wynagrodzenia opartego na wynikach w odniesieniu do opcji na akcje i prawa do akcyzy, plan, w którym zostaną przyznane opcje na akcje lub prawa do akcyzy, musi określać maksymalną liczbę akcji, w odniesieniu do których opcje lub prawa mogą być przyznawane w określonym czasie każdemu pracownikowi. Proponowane przepisy skarbowe w ramach sekcji 162 m wyjaśnić, że jeśli plan określa maksymalną liczbę akcji, które mogą być przyznane, ale nie zawiera ograniczenia liczby pracowników do liczby opcji lub praw, które mogą być przyznane, wówczas wszelkie odszkodowania przypisane do opcji lub praw na akcje w ramach planu nie jest rekompensatą opartą na wynikach. Choć jest to wyjaśnienie, a nie istotna zmiana, zaleca się, aby klienci przeanalizowali istniejące plany kapitałowe w celu zapewnienia przestrzegania tego wyjaśnienia. Jeśli proponowane rozporządzenia skarbowe zostaną sfinalizowane bez zmian i bez reguły przejściowej, począwszy od daty wejścia w życie takich rozporządzeń, każdego planu, który nie uwzględnia ograniczenia dla każdego pracownika n opisane powyżej muszą zostać poprawione i ponownie zatwierdzone przez akcjonariuszy, aby opcje i prawa przyznane w ramach planu kwalifikowały się jako rekompensatę wynikającą z wyników. Tekst proponowanych rozporządzeń skarbowych wskazuje, że to wyjaśnienie wchodzi w życie z dniem 24 czerwca 2017 r. gdy proponowane rozporządzenia skarbowe zostaną sfinalizowane, Preambuła proponowanych rozporządzeń skarbowych stanowi, że będą obowiązywać do lat podatkowych kończących się w dniu lub po dacie opublikowania tej reguły jako ostatecznych rozporządzeń skarbowych. Przewidujemy, że ostateczne rozporządzenia skarbowe wyjaśniają data skuteczności. Sekcja 162 m Wskazówki dotyczące reguł przejściowych dla firm prywatnych, które stają się publiczne. Proponowane rozporządzenia skarbowe zawierają również dodatkowe wskazówki dotyczące zasad przejścia na mocy sekcji 162 m, które stosuje się w przypadku, gdy firma staje się przedsiębiorstwem publicznym podlegającym postanowieniom sekcji 162 m. Skarb Państwa Przepisy zawarte w sekcji 162 m przewidują, że w przypadku korporacji, która nie była ap ubogiej korporacji, a następnie staje się przedsiębiorstwem publicznym, limit potrącenia w wysokości 1 000 000 nie dotyczy wynagrodzenia wypłaconego zgodnie z planem lub umową o odszkodowanie, która istniała w okresie, w którym korporacja nie była publicznie zatrudniona. Jeśli korporacja zostanie publicznie posiadana z pierwszą ofertą publiczną w ramach oferty publicznej, wówczas ulga przewidziana w przepisach skarbowych ma zastosowanie tylko w zakresie, w jakim prospekt emisyjny towarzyszący IPO ujawnił informacje o istniejących planach lub umowach o odszkodowaniach i spełnił wszystkie mające zastosowanie przepisy dotyczące papierów wartościowych. Zgodnie z rozporządzeniem skarbowym w sekcji 162 m, korporacja może polegać na przepisach szczególnych 162 m przejściowych do najwcześniejszego i po upływie planu lub umowy ii istotnej modyfikacji planu lub umowy iii wydania wszystkich akcji pracodawców i innych rekompensat, które zostały przydzielone na mocy art. plan lub iv pierwsze spotkanie akcjonariuszy, ctors mają być wybierane po upływie trzeciego roku kalendarzowego następującego po roku kalendarzowym, w którym ma miejsce IPO lub, w przypadku prywatnej korporacji, która staje się publicznie odbywana bez IPO, pierwszy rok kalendarzowy następujący po roku kalendarzowym w którym korporacja zostaje upubliczniona przez okres przejściowy. Przepisy dotyczące skarbowych przewidują, że ulga dotyczy wszelkich odszkodowań otrzymanych w wyniku korzystania z opcji na akcje lub prawa do akcyzy lub znacznej raty zastrzeżonej w przypadku, gdy dotacja ma miejsce przed lub po koniec okresu przejściowego. Pośrednicy zapytali, czy rekompensatę należną na podstawie uzgodnień dotyczących akcje o ograniczonym zapasie lub dystrybucji fantomowej kwalifikują się do tej specjalnej zasady przejściowej, która ma zastosowanie do opcji na akcje, prawa do akcyzy i ograniczonej własności. Jednostka akcyjna jest prawem do kwota oparta na wartości akcji pracodawcy, którą należy zapłacić w gotówce, udziałów w t akcje lub inna własność, po spełnieniu określonego warunku nabywania uprawnień Rekompensata należna w ramach programu fantomowego jest odszkodowaniem wypłaconym w przyszłym terminie w gotówce lub w nieruchomości na podstawie wartości pracodawcy. Proponowane przepisy skarbowe że tylko rekompensata związana z wariantami akcji, prawami do akcyzy i ograniczoną własnością podlega specjalnej regule przejściowej omawianych powyżej. W związku z tym każda firma zamierzająca skorzystać ze specjalnych zasad przejściowych w sekcji 162 m Regulacje skarbowe powinny mieć świadomość, że o ile nie zostały ograniczone jednostki czasowe i układy zapasów fantomowych są wypłacane przed końcem okresu przejściowego, takie płatności będą podlegały limitowi potrącenia na podstawie art. 162 m. 1.000.000 m Przedsiębiorstwa powinny pamiętać, że w zakresie podlegających ograniczeniom jednostek czasowych i układów zapasów fantomowych do sekcji 409A wewnętrznego kodeksu dochodów, przyspieszając datę płatności suc h mogą stanowić niekorzystne konsekwencje podatkowe dla uczestników. Przed publikacją proponowanych przepisów skarbowych IRS rządził prywatnie w szeregu orzeczeń, w przypadku gdy firma, która w okresie przejściowym była spółką, która w okresie przejściowym otrzymała jednostki akcyjne w ograniczonym zakresie, płatność za po upływie okresu przejściowego jednostki zamkniętych po zamknięciu okresu przejściowego nie podlegały 1 milionowi limitu odliczeń. Patrz: Priv Ltr Ruls 200449012 i 200406026. Tekst proponowanych rozporządzeń skarbowych przewiduje, że ta nowa zasada przejściowa będzie obowiązywać po dacie publikacji proponowane rozporządzenia skarbowe jako ostateczne regulacje skarbowe w Federalnym Rejestrze, jednakże Preambuła do proponowanych rozporządzeń skarbowych stwierdza, że ​​będą obowiązywać do lat podatkowych kończących się w dniu lub po dacie opublikowania tej reguły jako ostatecznych rozporządzeń Skarbu Państwa przewidujemy, że ostateczny Regulamin skarbowy wyjaśnia datę wejścia w życie. Jackson Lewis PC Ta aktualizacja jest opatrzona ed wyłącznie w celach informacyjnych Nie jest to porady prawnicze, ani nie tworzy relacji adwokat z klientem Jackson Lewis i czytelników czy odbiorców Czytelnicy powinni konsultować się z radą własnego wyboru, aby omówić, jak te kwestie dotyczą ich indywidualnych okoliczności Powielanie w całości lub w części w części jest zabroniona bez wyraźnej pisemnej zgody Jacksona Lewisa. Ta aktualizacja może być uznana za prawną reklamę w niektórych stanach. Ponadto wcześniejsze wyniki nie gwarantują podobnego wyniku. Jackson Lewis PC reprezentuje zarządzanie wyłącznie w prawie miejsc pracy i związanym z tym postępowaniu sądowym Nasi prawnicy są pomagać pracodawcom w ich staraniach o zgodność z prawem i reprezentować pracodawców w sprawach przed sądami stanowymi i federalnymi oraz agencjami administracyjnymi Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z prawnikiem wpisanym na listę lub prawnikiem z Jackson Lewis, z którymi regularnie pracujesz. Nadszedł czas, w którym miejsce pracy gadanie nagle zawiera stałe odniesienia do Wildca a także pytanie o to, czy drużyna koszykówki kobiet UConn straci kogoś Dlaczego tak się dzieje, ponieważ marsz szaleństwa jest tutaj Od 14 marca skupia się na prawie każdym czytaniu. 28 lutego 2017 r. 28 lutego 2017 r. Inicjatywa Los Angeles Fair Chance na zatrudnienie w zarządzeniu FCIHO wszedł w życie 22 stycznia 2017 r. Biura Administracji Umów BCA, wyznaczona agencja administracyjna odpowiedzialna za egzekwowanie rozporządzenia, wydała Regulamin Przepisy FCIHO Czytaj więcej. 15 lutego 2017 r. 15 lutego 2017 r. Flazyd prywatny agencja Florzy chroni tylko tych pracowników, którzy mogą wykazać rzeczywiste naruszenie prawa, zasady lub rozporządzenia, federalny sąd okręgowy odbył się Graddy v Wal-Mart Stores East, LP, nr 5 16-cv-9-Oc-28PRL MD Fla 14 lutego 2017 Statut Florydy FWA w sekcji 448 102 zabrania czytania więcej.

No comments:

Post a Comment