Thursday 23 November 2017

Prudential pracownik czas opcje


PRUDENTIAL FINANCIAL, INC. PLAN NABYWANIA KAPITAŁU PRACOWNIKA Celem planu prudential Financial, Inc. (147Plan148) jest zachęcanie i ułatwianie własności przez pracowników, oferując możliwość nabycia akcji zwykłych poprzez dobrowolne potrącenia z wynagrodzenia po opodatkowaniu i wkładów pieniężnych. Plan ma stanowić kwalifikowany plan nabycia akcji pracowniczych w ramach sekcji 423 Kodeksu. 2.1 Definicje. W każdym przypadku, gdy w niniejszym tekście użyto, poniższe terminy mają poniższe znaczenia podane poniżej. Jeśli nie zaznaczono inaczej w kontekście, słowa w płci męskiej używane w planie obejmują płeć żeńską, liczba pojedyncza powinna zawierać liczbę mnogą, a liczba mnoga powinna zawierać liczbę pojedynczą. Zatwierdzony urlop. 147Approved Leave148 oznacza urlop przyznany pracownikowi przez Spółkę w ramach jego polityki personalnej. Deska . 147Bard.148 oznacza Radę Dyrektorów Spółki. Wkłady gotówkowe. 147Cash Contribution148 oznacza wkład pracowników z tytułu wynagrodzenia, poza listą płacową, zgodnie z rozdziałem 5.4. Kod. 147 Code148 oznacza Kodeks Skarbowy (Internal Revenue Code) z 1986 r. Z późniejszymi zmianami, obejmujący w tym celu wszelkie przepisy ogłoszone przez Internal Revenue Service w odniesieniu do przepisów Kodeksu (147Obsekwencje skarbowe148) i jego następców. Komisja. 147 Komitet148 oznacza Komitet ds. Wynagrodzeń Zarządu lub inny komitet Rady, wyznaczony przez zarząd, który to komitet składa się z dwóch lub więcej członków, z których każdy będzie 147Nonegeneratorem148 w rozumieniu zasady 16b-3, zgodnie z Ustawą o Papierach Wartościowych, dyrektorem zewnętrznym148 w rozumieniu sekcji 162 lit. m) kodeksu oraz dyrektorem niezależnym 147, zgodnie z sekcją 303A Giełdy Papierów Wartościowych w Nowym Jorku, lub z następującymi po niej następcami. Wspólny zapas. 147Common Stock148 oznacza wspólny asortyment Spółki, o wartości nominalnej 0,01 na akcję. Firma. 147Company148 oznacza Prudential Financial, Inc. i korporację z New Jersey, a także jego następca. Odszkodowanie. 147Compensacja148 oznacza roczne wynagrodzenie plus nadgodziny, ustalone przez administratora planu i bez uwzględnienia żadnych składek z tytułu obniżenia wynagrodzenia w ramach kwalifikowanej gotówki lub odroczonego planu lub planu kateringowego, w każdym przypadku spełniającego mające zastosowanie wymagania kodeksu. W odniesieniu do pracowników Spółki i jej Podmiotów Zależnych, którzy otrzymują wynagrodzenie z tytułu prowizji, takie prowizje traktowane są jako wynagrodzenie zasadnicze na podstawie i zgodnie z zasadami, które ustanowi Administrator Planu. Kustosz. 147Custodian148 oznacza bank, firmę trustową lub inną jednostkę wybraną przez administratora planu jako depozytariusz w ramach Planu. Data Wykonania. 147Data Wykonania148 oznacza dowolną datę lub datę w Okresie Oferty, który Administrator planuje wyznaczyć jako Data Wykonania, pod warunkiem że. jeżeli żaden inny Data Wykonania nie nastąpi w okresie dwunastomiesięcznym, ostatnim dniem obrotu tego okresu jest Data Wykonania. Data przyznania. 147Data Grant148 oznacza datę przyznania opcji, jak określono w sekcji 5.2. Data wejścia w życie. 147Efektywna data148 oznacza datę, jeśli istnieje, na którą Plan otrzymał zgodę akcjonariusza. Pracownik. 147Employee148 oznacza każdego pracownika Spółki i każdego Podmiotu Zależnego, którego pracownicy są wyraźnie upoważnieni do uczestnictwa w Planie przez Administratora Planów. W zakresie określonym przez Administratora Planów (i zgodnie ze Statutem Kodeksu 423), pełnomocnicy w pełnym wymiarze czasu pracy, w rozumieniu przepisów kodeksu 3121 (d) (3) (B), Spółki lub jej Jednostek zależnych ( którzy nie są pracownikami prawa zwyczajowego) mogą również uczestniczyć w Planie. Status pracownika ustalany jest zgodnie z przepisami sekcji skarbowej w sekcji 1.421-1 (h) (2) lub jej następcą. Pracodawca. 147Employer148 oznacza firmę i każdą jednostkę zależną, której pracownicy są wyraźnie upoważnieni do uczestnictwa w Planie przez administratora planu. Uczciwa wartość rynkowa. 147Fair Market Value148 oznacza, w dowolnym dniu, cenę ostatniego handlu, regularnie, w akcjach zwykłych w tym dniu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Nowym Jorku lub, jeśli w odpowiednim momencie, notowania akcji nie jest przedmiotem obrotu na rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Nowym Jorku, na takim innym uznanym systemie notowań, na którym notowane są ceny obrotu we Wspólnym Tynku (147Applicable Exchange148). Jeśli na odpowiedniej dacie nie występują transakcje na Wspólnej Taryfie, wartość rynkowa dla danej daty to cena zamknięcia z dnia poprzedniego bezpośrednio, w którym zgłoszono takie transakcje. Jeśli obowiązująca Giełda przyjmuje politykę handlową zezwalającą na handel po 5 pz. Eastern Standard Time (147EST148), Fair Market Value oznacza ostatni handlowy, regularny sposób, zgłoszony w dniu lub przed 5 P. M. EST (lub wcześniej lub później, jak ustali Komitet). Konto indywidualne. 147Konto osobiste148 oznacza oddzielne konto prowadzone przez Depozytariusza dla każdego pracownika uczestniczącego w sekcji 5 niniejszego dokumentu. Okres oferowania. 147 Okres rozliczeniowy148 oznacza okres czasu od daty przyznania jakiejkolwiek opcji do czasu wygaśnięcia wariantu Opcja tej opcji. Opcja. 147Option148 oznacza prawo do zakupu akcji zwykłych przyznanych Pracownikowi w sekcji 5. Cena opcji. 147Opcja Cena 148 ma znaczenie określone w sekcji 5.6. Składki płacowe. 147Płatne składki148 oznacza wkład pracowników z tytułu odszkodowania po opodatkowaniu według potrącenia z wynagrodzenia zgodnie z rozdziałem 5.4. Administrator planu. 147Plan Administrator148 oznacza komitet składający się z co najmniej trzech członków złożonych wyłącznie z dyrektorów lub pracowników Spółki lub jakiejkolwiek jej spółki zależnej wybranej przez Komitet. Odsyłacze do 147Plan Administrator148 obejmują osoby wyznaczone lub delegowane przez Administrator planu (w ramach delegacji upoważnionej na mocy art. 3), ale wyłącznie w zakresie przekazanym przez organ i chyba, że ​​kontekst wymaga inaczej. Pomocniczy. 147Subernik148 oznacza każdą korporację, spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółkę osobową, w której Spółka posiada bezpośrednio lub pośrednio więcej niż pięćdziesiąt procent (50) łącznej łącznej liczby głosów wszystkich klas akcji tej spółki lub udziału w kapitale lub zysku z zysku takiej spółki osobowej lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Zakończenie zdarzenia. 147Określenie zdarzenia148 oznacza uczestnictwo w programie Employee146s z jakiegokolwiek powodu lub jakiegokolwiek innego zdarzenia, które powoduje, że pracownik nie spełnia już wymagań sekcji 4. Całkowity wkład. 147Całkowita czynność148 oznacza w odniesieniu do pracownika w określonym dniu sumę wkładów płacowych i wpłat gotówkowych takiego pracownika w dniu lub przed tą datą wraz z odsetkami przypisanymi do tej pory według kursu przyznanego zgodnie z sekcją 5.4, pomniejszoną o kwotę poprzednio wykorzystywanych do kupna akcji lub w inny sposób wycofanych lub dystrybuowanych. Plan jest administrowany przez administratora planu. Administrator Planu jest upoważniony do interpretacji Planu oraz do ustalania zasad i przepisów dotyczących administrowania Planem, a jego interpretacje i decyzje w tym względzie są ostateczne i ostateczne. Administrator Plan może przekazać odpowiedzialność za codzienne działanie i administrowanie Planem każdemu pracownikowi lub grupie pracowników Spółki lub jakiejkolwiek jej Spółki Zależnej. 4.1 Reguła ogólna. O ile niniejsze postanowienia nie stanowią inaczej, wszyscy Pracownicy będą uprawnieni do uczestnictwa w Planie. 4.2 Wyłączenia. Niezależnie od postanowień podanych w sekcji 4.1, ZarzĘ ... dca Planu, wedle swojego własnego uznania, może (ale nie musi) wyłĘ ... czyć się z uczestnictwa w jakiejkolwiek oferowanej w ramach Planu pracowników (i), których zwyczajowe zatrudnienie wynosi 20 godzin lub mniej (ii) pracowników sezonowych lub sezonowych, których zatrudnienie nie przekracza pięciu (5) miesięcy w jakimkolwiek roku kalendarzowym, (iii) zatrudnionych krócej niż dwa lata, lub (iv) wysoko wyrównanych pracowników lub jakiejkolwiek klasy wysoko wyrównanych pracowników (w rozumieniu § 414 lit. q) Kodeksu). Dodatkowo, bez względu na sekcję 4.1, każdy Pracownik, który po przyznaniu Opcji jest właścicielem akcji (zgodnie z sekcją 423 (b) (3) i 424 (d) Kodeksu), posiadających pięć procent (5) lub więcej całości łącznej liczby głosów lub wartości wszystkich klas akcji Spółki lub jakiejkolwiek Jednostki zależnej nie będą miały prawo uczestniczyć w ofertach w ramach Planu. W celu uniknięcia wątpliwości, poza uczestnictwem w niniejszej Umowie każdemu Pracownikowi jakiejkolwiek Jednostki zależnej (w tym między innymi zagranicznej Spółce Zależnej), która nie została wyznaczona przez Administratora Planowego jako Pracodawca w ramach niniejszej Umowy. 5.1 zapas, który ma być wydany. Z zastrzeżeniem przepisów sekcji 5.7 i 9.4 liczba akcji zwykłych, które mogą być wyemitowane w ramach Planu, nie może przekroczyć 26.376.235 akcji, co stanowi pięć procent (5) akcji zwykłych akcji pozostających do spłaty w dniu 31 grudnia 2004 r. Akcje przekazane Pracownikom lub ich beneficjentom w ramach Planu mogą obejmować w całości lub w części upoważnione, ale niewykorzystane akcje, nie zastrzeżone do jakiegokolwiek innego celu lub akcje nabywane przez Depozytariusza do celów Planu w rynku lub w inny sposób. 5.2 Przyznawanie opcji. Z zastrzeżeniem sekcji 4, Spółka będzie oferować wszystkim Pracownikom opcje w ramach Planu. Opcje zostaną przyznane w takich terminach, które określa Administrator Planisty. Okres każdej opcji kończy się w dniu, w którym upływa dwadzieścia cztery (24) miesiące od daty udzielenia pomocy (lub w takim terminie wcześniejszym, ustalonym przez administratora planu). Z zastrzeżeniem postanowień Rozdziału 5.4, liczba akcji zwykłych objętych każdą Opcją jest mniejsza od (i) ilorazu (A) całkowitych wkładów dokonywanych przez każdego z uczestniczących pracowników zgodnie z sekcją 5.4 w okresie Oferty podzielona przez (B) Opcję Opcjonalną za każdy udział akcji zwykłych zakupionych na podstawie tej Opcji, lub (ii) taką maksymalną liczbę akcji, jakie mogą zostać ustalone oraz, w kontekście łącznej maksymalnej wysokości dla wszystkich Pracowników, przydzielonych przez Plan Administrator, który może być ustalony jako ustalony numer lub różny w zależności od z góry określonego wzoru. Administrator planów może ustalić, czy iw jaki sposób akcje częściowe zostaną uwzględnione przy określaniu udziałów podlegających każdemu przyznaniu opcji. 5.3 Uczestnictwo. Pracownik, który spełnia wymagania określone w sekcji 4, może uczestniczyć w planie na podstawie niniejszej sekcji 5, wypełniając zapis na formularzu lub w sposób określony przez administratora planu, a także spełniając inne warunki lub ograniczenia ustalane przez Administratora planu. Pracownicy, którzy zdecydują się uczestniczyć w Planie, w momencie takiego wyboru zezwalają na odliczenie wynagrodzenia od Rekompensaty Pracowników za okres przyszłego wynagrodzenia. Wszelkie wybory uprawniające do potrącenia z wynagrodzenia będą obowiązywać w takim terminie, w jakim Administrator Plan może określić po dniu zakończenia zapisu w sposób określony przez Administratora Planowego. 5.4 Składki pracownicze. Dla każdego Uczestniczącego Pracownika zostanie wpłacony rachunek indywidualny (i) kwota wszelkich składek na poczet wynagrodzenia i wkładów pieniężnych, (ii) odsetek od całkowitych wkładów pracowniczych wszystkich pracowników i wszelkich wcześniejszych odsetek, według stawki, która zostanie ustalona przez Administratora Planu lub na podstawie uzgodnienia zatwierdzonego przez Administratora Planu, od dnia, w którym każda taka kwota zostanie zaliczona do takiego Konta Indywidualnego, dopóki nie zostanie zastosowana do realizacji opcji w Dniu Wykonania (lub w inny sposób wypłacona od Indywidualnego Konto) oraz (iii) liczbę pełnych akcji zwykłych, które są nabywane przez takiego Pracownika zgodnie z warunkami Planu. Pracownik może upoważnić do składek płacowych pod względem całkowitych odsetek odszkodowania (lub na tej samej podstawie i na takich limitach, jakie może ustanowić Administrator planu), aż do limitu, który może określić Administrator Planisty. W zakresie dozwolonym przez administratora planu pracobiorca, który dokonał wpłat do wynagrodzenia, może także dostarczyć depozytariuszowi depozytariuszowi jeden lub więcej wkładów pieniężnych, z których każda musi wynosić co najmniej 100 (lub taką większą kwotę lub niższą kwotę, jaką ponosi Administrator Planisty ), za pomocą czeku osobistego lub innego ekwiwalentu pieniężnego, zaakceptowanego przez Depozytariusza, pod warunkiem jednak, że w dowolnym momencie nie zostanie przyznany żaden wkład pieniężny, jeśli taki wkład pieniężny spowoduje, że Plan nie spełni wymagań § 423 Kodeksu . Pracownikowi nie wolno nabywać akcji zwykłych na podstawie opcji w ramach planu lub w ramach innego planu nabycia akcji pracowniczych Spółki lub jednostki dominującej lub jakiejkolwiek jednostki zależnej, która ma kwalifikować się do tytułu 423 kodeksu, w tempie, który przekracza 25 000 w wartości godziwej rynkowej (ustalonej w momencie przyznania opcji) za każdy rok kalendarzowy, w którym dowolna opcja przyznana temu pracownikowi jest w każdej chwili nietalna. Z wyjątkiem przypadków przewidzianych w punkcie 5.8, jeśli pracownik ma zdarzenie końcowe, (i) pracownik taki nie może składać dalszych składek płacowych lub wkładów pieniężnych, a (ii) jego zaległe opcje zostaną rozwiązane, a wszelkie środki pieniężne zostaną zaliczone do jego Jej indywidualne konto zostanie zwrócone pracownikowi. 5.5 Wykonywanie opcji. O ile Uczestnik Pracujący nie zażąda wycofania salda gotówkowego na Konto Indywidualne Pracowników przed Dniem Wykonania, saldo środków pieniężnych w każdej z tych Dacie Wykonania zostanie wykorzystane do wykonania opcji w zakresie, w jakim taki bilans jest wystarczający do zakupu całych akcji w cenie opcji. Administrator planów może ustalić, czy iw jaki sposób można nabyć akcje częściowe w ramach opcji. 5.6 Cena opcji. Z wyjątkiem przypadków przewidzianych w punkcie 5.8, cena opcji na akcję zwykłej akcji (cena zakupu 147), która ma być wypłacona przez każdego uczestniczącego pracownika przy każdym wykonaniu opcji pracownika jest równa kwocie równej osiemdziesięciu pięciu procentom (85) (lub takich większa część procentowa, jaką Komitet lub Administrator Planu może upoważnić) do wartości godziwej rynkowego udziału w akcji zwykłej w dacie przyznania lub, jeśli jest to wskazane przez administratora planu przed dniem przyznania, mniejszym z (i) osiemdziesiąt pięć procent 85 (lub większy odsetek, jaki Komitet lub Administrator Planu może upoważnić) do wartości godziwej udziału w akcji zwykłej w dacie przyznania lub (ii) osiemdziesiąt pięć procent 85 (lub większy odsetek jako że Komitet lub planista może upoważnić) do wartości rynkowej akcji zwykłych w dacie wykonania. 5.7 Opcje anulowane, zakończone lub przeforsowane. Wszelkie akcje zwykłe z zastrzeżeniem opcji, która z jakichkolwiek przyczyn zostanie anulowana, rozwiązana lub rozliczona w inny sposób bez wydania akcji zwykłych, będą ponownie dostępne dla opcji w ramach Planu. 5.8 Zmiana stanu zatrudnienia ze względu na śmierć lub niepełnosprawność. W przypadku zdarzenia kończącego się z powodu śmierci uczestnika z programu Employee14 beneficjent Pracownika (zgodnie z definicją w sekcji 9.3) ma prawo do wyboru, w drodze pisemnego powiadomienia skierowanego do Administratora Planu przed następnym Dniem Wykonania: a) środków pieniężnych i akcji zwykłych zapisanych na zmarły rachunek indywidualny pracownika w ramach planu lub b) wykonywanie zmarłych pracowników146 opcji dla pełnej liczby akcji zwykłych, których saldo w koncie osobistym pracownika 142s zmarłego nabędzie na dzień Wykonaj następne po śmierci pracownika146. W przypadku Zdarzenia Terminowego wynikającego z trwałej niezdolności do pracy pracownika (ustalonego przez Administratora Planów), Pracownik ma takie samo prawo do wykonywania opcji Pracowników, zgodnie z tymi samymi warunkami, co beneficjent w przypadku śmierci . W przypadku, gdy Administrator Plan nie otrzyma pisemnego powiadomienia o wyborze zgodnie z niniejszą sekcją 5.8, co najmniej dziesięć (10) dni roboczych przed pierwszą Dniem Wykonania po Zdarzeniu Końcowym Pracownika, beneficjenta lub pracownika trwalego, w zależności od przypadku, uważa się, że zdecydował się nie wycofywać kwoty wpłaconej na Konto Indywidualne Pracowników. 5.9 Pracownicy zagraniczni. Niezależnie od postanowień niniejszego artykułu, Komitet, aby przestrzegać przepisów lokalnych przepisów ustawowych i wykonawczych obowiązujących w obcych krajach, w których działa Spółka lub jej Podmioty zależne, ma wyłączną swobodę w zakresie: a) modyfikowania warunków korzystania z opcji przyznawanych pracownikom zatrudnionym poza Stanami Zjednoczonymi, o ile takie modyfikacje nie zwiększają świadczeń przewidzianych w niniejszym dokumencie; b) tworzą podpunkty z zmodyfikowanymi procedurami wykonywania ćwiczeń i takimi innymi modyfikacjami, jakie mogą być konieczne lub wskazane w okolicznościach przedstawionych przez lokalne przepisy ustawowe i wykonawcze; ) podejmuje wszelkie działania, które uzna za wskazane w celu uzyskania, przestrzegania lub w inny sposób odzwierciedlenia wszelkich niezbędnych rządowych procedur regulacyjnych, wyłączeń lub zatwierdzeń dotyczących Planu lub jakiegokolwiek pod-planu ustalonego poniżej. W zakresie, w jakim pracownik jest zatrudniony poza Stanami Zjednoczonymi i płacony w walucie innej niż dolara amerykańska, administrator planów przyjmuje jednolite procedury przeliczania składek płacowych i wkładów pieniężnych w równowartość w dolarach amerykańskich w celu skorzystania z opcji. REZERWACJA ZMIANY PLAN WYCOFANIA 6.1 Zmiany potrąceń. Kiedy Pracownik zatwierdzi wpłatę płacową za Okres Oferowania, Pracownik może zmienić wybraną Wysokość składek płacowych za pisemnym powiadomieniem dla Administratora Planów pod warunkiem, że. Administrator Plan może zdecydować, że Pracownik nie może podwyższyć poziomu wpłat składek płacowych autoryzowanych w danym Okresie Oferowania. Każda zmiana ma skutek, gdy tylko będzie to możliwe do wykonania po dacie otrzymania takiego powiadomienia. O ile Administrator Postępowania nie określi inaczej, jeśli Pracownik zapłaci składki płac w Okresie Oferowania w dowolnym czasie przed Terminem, saldo środków pieniężnych przechowywane w Księdze Indywidualnej Pracowników będzie automatycznie rozsyłane do takiego Pracownika, że w przypadku Pracownika przebywającego na Zatwierdzonym Urlopie, Pracownik może zawiesić składki w trakcie takiego urlopu, o ile Pracownik ponownie wznawia takie składki natychmiast po powrocie do pracy. 6.2 Wycofania z pracy. Pracownik może w dowolnym momencie (z zastrzeżeniem takich wymagań dotyczących powiadomień, jakie Administrator planuje może przepisać), a także z jakiegokolwiek powodu zaprzestać uczestnictwa w Planie i wycofać całą lub część Akcje Zwykłe i ewentualnie na swoim koncie indywidualnym zgodnie z sekcją 8. Pracownik może następnie wznowić uczestnictwo w dniu określonym przez Administratora Plan po zakończeniu nowego zapisu zgodnie z rozdziałem 5.3. PORADNIE PRAWNEJ WŁAŚCICIELI WŁASNEJ Do czasu, gdy dystrybucja pracownika (i) na żądanie pracownika146, (ii) według uznania planowego administratora lub (iii) w związku z zakończeniem zdarzenia będącego pracownikiem149, wszystkie akcje zwykłe otrzymane na podstawie Plan będzie przechowywany przez Depozytariusza. Utrzymywane przez Depozytariusza wszystkie akcje zwykłe są rejestrowane w formie zapisu księgowego i są przechowywane w imieniu Powiernika lub jego osoby nominowanej lub nazwanej ulicą. Spółka dopuszcza rejestrację akcji zwykłych na imię Pracownika, który ma otrzymać dystrybucję akcji zgodnie z § 8, jak tylko będzie to możliwe po wydarzeniu powodującym taką dystrybucję na podstawie tego ustępu. w zakresie, w jakim Administrator planów przyjmuje procedury umożliwiające wyjątki od tego wymogu, akcje Zwykłe Akcje wyemitowane w ramach Planu mogą być zarejestrowane tylko w imieniu Pracownika. Niezależnie od powyższego, Spółka dokona zarejestrowania akcji zwykłych na imię Pracownika po takim Pracownianym żądaniu dla Administratora Planów, gdy tylko będzie to możliwe po jego złożeniu. WYCOFANIE I DYSTRYBUCJE Cała lub część Akcje Zwykłych przydzielona do Konto Indywidualnego Pracownika146 może zostać wycofana przez Pracownika w dowolnym momencie. W przypadku Zakończenia Imprezy lub rozwiązania Planu w ramach Sekcji 9.5, wszystkie kwoty i Akcje Zwykłe przeznaczone na rzecz każdego Pracownika są rozdzielane do takiego Pracownika. Każde wypłaty lub inne wypłaty są dokonywane w formie gotówki lub akcji zwykłej, po wyborze pracownika. W zakresie, w jakim wycofanie lub dystrybucja akcji zwykłych pracowniczych odbywa się w formie gotówki, pracownik otrzymuje kwotę na jedną akcję równą kwocie wpływów uzyskanych ze sprzedaży tych akcji po odliczeniu przychodu ze sprzedaży przez Pracowników w związku z wszelkimi związanymi z nimi opłatami maklerskimi , inne wydatki poniesione w związku ze sprzedażą takich akcji i wszelkie obowiązujące potrącenia podatkowe. Wszystkie ułamkowe akcje są wypłacane w gotówce w oparciu o średnią cenę sprzedaży takich akcji sprzedanych w imieniu Pracowników w dniu sprzedaży. 9.1 Wstrzymanie. Spółka lub Spółka zależna będą miały prawo do potrącenia z wszelkich płatności lub wypłaty z tytułu niniejszej Umowy lub zobowiązują pracownika do niezwłocznego zgłoszenia kwoty należnej, kwoty (która może obejmować akcje zwykłe) w celu zaspokojenia wszelkich federalnych, podatków krajowych, lokalnych lub zagranicznych oraz innych obowiązków wymaganych przez prawo do wstrzymania w odniesieniu do jakiejkolwiek opcji akcji zwykłych. Spółka może odradzać dostawę akcji zwykłych do spełnienia wymagań dotyczących zatrzymania. Administrator plan może, według własnego uznania, zezwolić pracownikowi na wybranie, z zastrzeżeniem warunków określonych przez Administratora Plan, posiadanie pełnej liczby (lub, według uznania Planisty, pełnych i ułamkowych) akcji Common Akcje, które w ramach Programu zostały wstrzymane pod warunkiem, że biorąc pod uwagę ich Fair Market Value w dniu bezpośrednio poprzedzającym datę wykonania, jest wystarczająca liczba, ale nie więcej niż jest to wymagane, aby spełnić zobowiązania podatkowe u źródła. 9.2 Prawa nie nadające się do przekazania. Żadna z opcji przyznanych w ramach Planu nie może zostać wydzielona, ​​w tym między innymi sprzedana, przeniesiona, zastawiona, przypisana lub w inny sposób hipotekowana, inna niż wola lub prawa spadkowe i dystrybucyjne oraz wszelkie próby wyobcowania z naruszeniem niniejszej sekcji 9.2 jest nieważny. Opcje są wykonywane w okresie życia Pracowników tylko przez Pracownika. 9.3 Wyznaczenie Beneficjenta. Każdy uczestniczący Pracownik może złożyć pisemne oznaczenie beneficjenta, który otrzyma wszelkie Akcje Zwykłe i gotówkę w następstwie śmierci pracownika. Każde z poniższych wzorów uchyla wszelkie wcześniejsze oznaczenia przez tego samego pracownika w odniesieniu do wszystkich wcześniej przyznanych opcji (w tym, wyłącznie dla celów niniejszego Planu, każde uznane oznaczenie określone przez przepisy ustalone przez administratora planu), ma formę i złożono w sposób określony przez Administratora Planów i będzie obowiązywał dopiero po otrzymaniu przez Administratora Planu pisemnego (lub elektronicznego ekwiwalentu uznanego przez Administratora Planów) w okresie życia pracownika. W przypadku braku takiego faktycznego oznaczenia (w tym uznanego oznaczenia), świadczenia pozostające nienależnie wypłacone po śmierci pracownika są wypłacane lub wykonywane przez pozostały przy życiu małżonek małżonka pracownika, jeśli istnieją, lub w inny sposób do majątku pracownika. Po śmierci pracownika będącego pracownikiem uczestniczącym i po otrzymaniu przez Administratora Planu dowodu tożsamości i istnienia przy uczestniczącym pracowniku146 śmierci zgubionego beneficjenta przez Pracownika w ramach Planu, Administrator Planu dostarcza takie Akcje Zwykłe i lub środki pieniężne na rzecz takiego beneficjenta . Przed śmiercią pracownika będącego pracownikiem będącym beneficjentem, którego beneficjent nie został wyznaczony, żaden z beneficjentów nie nabędzie żadnych udziałów w Akcje Zwykłe lub środki pieniężne przypisane do uczestniczącego Pracownika w ramach Planu. 9.4 Korekty z tytułu zmiany kapitalizacji. W przypadku dywidendy lub podziału akcji, dokapitalizowania (w tym między innymi wypłaty dywidendy nadzwyczajnej na rzecz akcjonariuszy Spółki), połączenia, konsolidacji, połączenia, podziału, podziału aktywów na rzecz akcjonariuszy (inne niż zwykłe dywidendy gotówkowe), wymiana udziałów lub inna podobna zmiana w przedsiębiorstwie lub zdarzenie powodujące rozmycie, ustalone przez Administratora Planów, (i) Akcje Zwykłe przypisane do Konto Indywidualnego Kadry Pracowniczej każdego Klienta są korygowane w ten sam sposób, jak wszystkie pozostałe akcje Akcje Zwykłe w związku z takim zdarzeniem, (ii) Komitet określi rodzaj akcji, które mogą zostać nabyte w ramach Planu po takim zdarzeniu, oraz (iii) łączną liczbę akcji zwykłych dostępnych do celów dotacji na mocy sekcji 5.1 lub tematu do opłaconych opcji i odpowiednich cen wykonania mających zastosowanie do niespłaconych opcji mogą być odpowiednio dostosowane przez Komitet, według własnego uznania, oraz określenie Komitet jest rozstrzygający. Z wyjątkiem przypadków określonych przez Komitet, połączenie lub podobna reorganizacja, na którą Spółka nie przeżywa, likwidacja lub dystrybucja majątku Spółki lub sprzedaż całości lub zasadniczo wszystkich aktywów Spółki, spowoduje, że Planuje zakończenie, a wszelkie wspólne zapasy i środki pieniężne, jeśli występują, na rachunkach indywidualnych uczestniczących pracowników będą dystrybuowane każdemu Pracownikowi zgodnie z sekcją 8 tak szybko, jak tylko będzie to możliwe, chyba że jakakolwiek jednostka pozostająca przy życiu podzieli się zobowiązaniami wynikającymi z niniejszej Umowy. 9.5 Zmiana planu. Komitet ds. Wynagrodzeń Rady może w dowolnym czasie zmienić, zmienić, zawiesić lub wypowiedzieć niniejszy Plan, w całości lub w części, bez uprzedzenia lub zgody uczestnika lub pracownika w zakresie dopuszczalnym na mocy obowiązującego prawa i wszelkich mających zastosowanie umowa zbiorowa przewidywała jednak, że wszelkie zmiany, które miałyby (i) zwiększyć liczbę akcji dostępnych do emisji w ramach planu, (ii) obniżyć minimalną cenę wykonania, po której może zostać przyznana opcja, (iii) zmienić indywidualną opcję limity, (iv) zmieniać klasę spółek, których pracownicy mogą uczestniczyć w Planie w ramach sekcji 5 lub (v) wymagać działania akcjonariusza na podstawie odpowiedniego prawa, podlegają zatwierdzeniu przez akcjonariuszy Spółki. Żadna zmiana, modyfikacja lub rozwiązanie Planu w jakikolwiek sposób nie narusza praw pracownika w ramach Planu w odniesieniu do jakiegokolwiek Okresu Oferowania w toku lub w trakcie jego realizacji lub wcześniej zrealizowanego bez zgody pracownika, z wyjątkiem tego, że po rozwiązaniu umowy Zaplanuj Okres Oferowania może zostać zakończony i nieważone Opcje mogą zostać anulowane. Plan wygasa w dowolnym momencie według uznania Zarządu lub jego delegata. Po zakończeniu Planu, wszystkie Akcje Zwykłe i środki pieniężne, jeśli występują, na Rachunkach indywidualnych Uczestników Pracujących zostaną rozdzielone do każdego Pracownika zgodnie z ustępem 8 tak szybko, jak będzie to możliwe w praktyce. 9.6 Wymagania prawa. Przyznawanie opcji i emisja akcji zwykłych podlega wszystkim obowiązującym prawom, przepisom i przepisom, a także takim zatwierdzeniom przez agencje rządowe lub krajowe giełdy papierów wartościowych, jakie mogą być wymagane. 9.7 Porozumienie o Depozytariuszu. Wszystkie środki pieniężne i Akcje Zwykłe przydzielone na Konto Indywidualne Pracowników w ramach Planu są przechowywane przez Depozytariusz w charakterze depozytariusza dla Pracownika w odniesieniu do takich środków pieniężnych i zapasów. Nic zawartego w Planie i żadnych działań podjętych zgodnie z Planem nie stanowią ani nie będą interpretowane jako utworzenie jakiegokolwiek zaufania lub powiernictwa między Spółką a jej oficerami, Komitetem, Administratorem Planów lub Powiernikiem, w sprawie z jednej strony, i każdego pracownika, firmy lub jakąkolwiek inną osobę lub podmiot, z drugiej strony. 9.8 Brak prawa do kontynuowania zatrudnienia. Istnienie Planu nie jest uważane za umowę o pracę między Spółką lub jakąkolwiek Jednostką zależną lub innym podmiotem stowarzyszonym i jakimkolwiek Pracownikiem, nie stanowi również prawa do pozostania w pracy Spółki lub jakiejkolwiek Podmiotu Zależnego lub jakiegokolwiek innego podmiotu stowarzyszonego . Warunki lub istnienie niniejszego Planu, w skutku w dowolnym momencie lub od czasu do czasu lub dowolna Opcja przyznana w ramach Planu, nie przyznaje Pracownikowi żadnego prawa do kontynuowania pracy w Spółce ani jakiejkolwiek Jednostce zależnej ani żadnym innym podmiotem zależnym od Spółki. 9.9 Brak ograniczeń w zakresie odpowiedzialności odszkodowawczej. Żadne z postanowień planu nie będzie interpretowane jako ograniczające prawo Spółki do ustalenia innych planów, jeśli iw zakresie dozwolonym przez obowiązujące prawo. Odpowiedzialność Spółki, jakiejkolwiek Podmiotu Zależnego lub jakiegokolwiek innego podmiotu powiązanego z niniejszym Planem ogranicza się do zobowiązań wyraźnie określonych w Planie, a termin lub postanowienia niniejszego Planu nie mogą być interpretowane jako nałożenie dodatkowych lub dodatkowych obowiązków, zobowiązań lub kosztów na Spółce, jakiejkolwiek Jednostce zależnej lub jakiejkolwiek innej jednostce stowarzyszonej lub w Komitecie, która nie została wyraźnie określona w Planie. 9.10 Brak ograniczeń w działaniu korporacyjnym. Z wyjątkiem przypadków przewidzianych w Rozdziale 9.5, żadne postanowienia niniejszego Planu nie mogą być interpretowane jako uniemożliwiające Spółce, jakiejkolwiek Jednostce zależnej lub jakiejkolwiek innej jednostce stowarzyszonej, podejmowanie jakichkolwiek działań korporacyjnych (w tym, ale nie ograniczonych do prawa lub uprawnień firmy do dokonania korekt, reklasyfikacji , reorganizacji lub zmian w kapitale lub strukturze firmy, a także scalania, scalania, likwidacji, likwidacji, sprzedaży lub przeniesienia całości lub części jego działalności lub aktywów), które uważa za stosowne lub w najlepszym interesie , czy takie działanie miałoby niekorzystny wpływ na ten Plan lub jakiekolwiek opcje przyznane w ramach tego Planu. Żaden pracownik, beneficjent ani inna osoba, nie będzie wnosić roszczeń wobec Spółki, jakiejkolwiek Podmiotu Zależnego lub jakiegokolwiek innego podmiotu powiązanego, w wyniku takiego działania. 9.11 Zgodność z prawem papierów wartościowych. Instrumenty dowodowe Opcje mogą zawierać takie inne postanowienia, niezgodne z planem, co Komitet uzna za wskazane, włączając w to wymóg, który pracownik reprezentuje Spółce na piśmie, gdy opcja jest przyznawana lub gdy pracownik otrzymuje akcje w odniesieniu do takiej opcji (or at such other time as the Committee deems appropriate) that the Employee is accepting such Option, or receiving or acquiring such shares (unless they are then covered by an effective Securities Act of 1933 registration statement), for the Employee146s own account for investment only and with no present intention to transfer, sell or otherwise dispose of such shares except such disposition by a legal representative as shall be required by will or the laws of any jurisdiction in winding up the estate of the Employee. Such shares shall be transferable, or may be sold or otherwise disposed of only if the proposed transfer, sale or other disposition shall be permissible pursuant to the Plan and if, in the opinion of counsel satisfactory to the Company, such transfer, sale or other disposition at such time will be in compliance with applicable securities laws. 9.12 No Impact On Benefits. Except as may otherwise be specifically provided for under any employee benefit plan, policy or program provision to the contrary, Options and any amounts received in respect thereof shall not be treated as compensation for purposes of calculating an Employee146s right under any such plan, policy or program. 9.13 Term of Plan. The Plan shall be effective upon the Effective Date. The Plan shall terminate on the earlier of (i) December 31, 2018, (ii) the termination of the Plan pursuant to Section 9.5, or (iii) when no more shares are available for issuance of Options under the Plan. 9.14 Governing Law . The Plan, and all agreements hereunder, shall be construed in accordance with and governed by the laws of the State of New Jersey, without regard to principles of conflict of laws. 9.15 Captions . The headings and captions appearing herein are inserted only as a matter of convenience. They do not define, limit, construe, or describe the scope or intent of the provisions of the Plan. Warning: Misuse of Prudential name in fraud schemes. Read more Securities products and services are offered through: Pruco Securities, LLC, and Prudential Investment Management Services, LLC, both members SIPC and located in Newark, NJ, or Prudential Annuities Distributors, Inc. located in Shelton, CT. All are Prudential Financial companies. Prudential, the Prudential logo, the Rock Symbol and Bring Your Challenges are service marks of Prudential Financial, Inc. and its related entities, registered in many jurisdictions worldwide. Site for U. S. persons only . Prudential Financial, its affiliates, and their financial professionals do not render tax or legal advice. Please consult with your tax and legal advisors regarding your personal circumstances. Prudential Financial, Inc. of the United States is not affiliated with Prudential plc. which is headquartered in the United Kingdom. Pruco Life Insurance Company, an Arizona company - California COA 3637. The Prudential Insurance Company of America - California COA 1179. Prudential Retirement Insurance and Annuity Company - California COA 08003 Securities and Insurance Products: Not Insured by FDIC or any Federal Government Agency160160160160160160May Lose Value160160160160160160Not a Deposit of or Guaranteed by the Bank or any Bank Affiliate160160 2017 Prudential Financial, Inc. and its related entities. Securities products and services are offered through: Pruco Securities, LLC and Prudential Investment Management Services, LLC, both members SIPC and located in Newark, NJ, or Prudential Annuities Distributors, Inc. located in Shelton, CT. All are Prudential Financial companies. Statement of Financial Condition for Prudential Investment Management Services, LLC. Insurance and annuities are issued by The Prudential Insurance Company of America, Pruco Life Insurance Company (except in NY andor NJ) and Pruco Life Insurance Company of New Jersey (in NY andor NJ). Each is a Prudential Financial company located in Newark, NJ (main office) and each is solely responsible for its own financial condition and contractual obligations. Variable annuities are distributed by Prudential Annuities Distributors, Inc. Shelton, CT. Retirement products and services are provided by Prudential Retirement Insurance and Annuity Company, Hartford, CT, or its affiliates. Prudential Advisors is a brand name of The Prudential Insurance Company of America and its subsidiaries. Prudential, the Prudential logo, the Rock Symbol and Bring Your Challenges are service marks of Prudential Financial, Inc. and its related entities, registered in many jurisdictions worldwide. Site for U. S. persons only. Information contained on this site does not and is not intended to constitute an advertisement, solicitation or offer for sale in any jurisdiction, outside the United States of America, where such use would be prohibited or otherwise regulated. Prudential Financial, its affiliates, and their financial professionals do not render tax or legal advice. Please consult with your tax and legal advisors regarding your personal circumstances. Prudential Financial, Inc. of the United States is not affiliated with Prudential plc, which is headquartered in the United Kingdom. Pruco Life Insurance Company, an Arizona company - California COA 3637. The Prudential Insurance Company of America - California COA 1179. Prudential Retirement Insurance and Annuity Company - California COA 08003. The Prudential Life Insurance Company of America Newark, NJ. Securities and Insurance Products: Not Insured by FDIC or any Federal Government Agency May Lose Value Not a Deposit of or Guaranteed by the Bank or any Bank Affiliate. As a leader in the financial services industry, Prudential Financial, Inc. (147Prudential148 or 147Company148) aspires to the highest standards of business conduct. Consistent with this standard, Prudential has developed a Personal Securities Trading Policy (147Policy148) incorporating policies and procedures followed by leading financial service firms. This policy is designed to ensure compliance by Prudential and its associates with various securities laws and regulations including the Insider Trading and Securities Fraud Enforcement Act of 1988 (ITSFEA) and the National Association of Securities Dealers (NASD) Conduct Rules, and to ensure that its associates conduct their personal trading in a manner consistent with Prudential146s policy of placing its shareholders146 and customers146 interests first. This Policy sets forth the insider trading policy, trade monitoring procedures, and personal trading restrictions for Prudential associates: Section I sets forth Prudential146s Policy Statement On Insider Trading that applies to all Prudential associates. It is important that all Prudential associates read and understand this policy, which sets forth their responsibilities with respect to confidential and proprietary information. Section II sets forth Prudential146s trade monitoring procedures and trade reporting obligations for Covered and Access Persons, including authorized broker-dealer requirements. Section III sets forth Prudential146s policy and restrictions relating to personal trading in securities issued by Prudential for Designated Persons and all other Prudential associates. Responsibilities for Section 16 Insiders are covered under a separate policy. The remaining sections contain policies and procedures applicable to associates of Prudential146s broker-dealers and investment advisers. Section IV sets forth the additional trading policies and procedures applicable to associates of a Prudential broker-dealer. Section V sets forth the additional trading policies and procedures applicable to associates of a Prudential portfolio management unit or trading unit. Section VI sets forth the additional trading policies and procedures applicable to associates of the Prudential Global Asset Management146s (PGAM) private asset management units. Section VII sets forth the additional trading policies and procedures applicable to associates of Prudential Securities Incorporated (PSI). If you are unclear as to your personal trading and reporting responsibilities, or have any questions concerning any aspect of this Policy, please contact the Securities Monitoring Group in Corporate Compliance. The personal trade policy and trade monitoring procedures described herein reflect the practices followed by leading financial service firms. No business unit or group may adopt policies or procedures that are inconsistent with this policy. Business units may, with the prior approval of Corporate Compliance, adopt policies and procedures that go beyond those contained in this Policy. Prudential146s Personal Securities Trading Policy Table of Contents You may not communicate material, nonpublic information to anyone except individuals who are entitled to receive it in connection with the performance of their responsibilities for Prudential (i. e. individuals with a 147need to know148). What is Nonpublic Information Nonpublic information is information that is not generally available to the investing public. Information is public if it is generally available through the media or disclosed in public documents such as corporate filings with the SEC. If it is disclosed in a national business or financial wire service (such as Dow Jones or Bloomberg), in a national news service (such as AP or Reuters), in a newspaper, on the television, on the radio, or in a publicly disseminated disclosure document (such as a proxy statement or prospectus), you may consider the information to be public. If the information is not available in the general media or in a public filing, you should consider it to be nonpublic. Neither selective disclosure (such as disclosure to a small number of institutional investors or a small number of analysts), partial disclosure (disclosure of part of the information), nor the existence of rumors, is sufficient to consider the information to be public. If you are uncertain as to whether information is nonpublic, you should consult your business unit compliance officer or Corporate Compliance. While you must be especially alert to sensitive information, you may consider information received directly from a designated company spokesperson to be public information unless you know or have reason to believe that such information is not generally available to the investing public. An associate working on a private securities transaction who receives information from a company representative regarding the transaction should presume that the information is nonpublic. When telling a Prudential analyst certain information about the company, a company representative gives indication that the information may be nonpublic by saying 147This is not generally known but. 148 In such a situation, the analyst should assume that the information is nonpublic. Trading while in possession of information concerning Prudential146s trades is called front-running or scalping, and is prohibited by Prudential146s insider trading rules, and may also violate federal law. Front-running is making a trade in the same direction as Prudential just before Prudential makes its trade. Examples include buying a security just before Prudential buys that security (in the expectation that the price may rise based on such purchase) or selling a security just before Prudential sells such security (in the expectation that such sale will lead to a drop in price). Scalping is making a trade in the opposite direction just after Prudential146s trade, in other words, buying a security just after Prudential stops selling such security or selling just after Prudential stops buying such security. Prudential is planning to sell a large position in ABC Co. If you sell ABC Co. securities ahead of Prudential in expectation that the large sale will depress its price, you are engaging in front-running. If you purchase ABC Co. securities after Prudential has completed its sale to take advantage of the temporary price decrease, you are engaging in scalping. Private Securities Transactions The antifraud provisions of the federal securities laws apply to transactions in both publicly traded securities and private securities. However, the insider trading laws do not prohibit private securities transactions where both parties to the transaction have possession of the same material, nonpublic information. If you are in possession of material, nonpublic information concerning a security you hold, you may not gift the security to a charitable institution and receive a tax deduction on the gift. The 147SMARTS148 System Federal Law requires all broker-dealers and investment advisers to establish procedures to prevent insider trading by their associates. In addition, the Federal Sentencing Guidelines require companies to establish reasonable procedures to prevent and detect violations of the law. To comply with these and other similar laws and rules, Prudential has developed the Personal Securities Trading Policy to prevent the misuse of material, nonpublic information about Prudential or other public companies. All employees are held to the general principles of the Policy to ensure the proper use of proprietary andor confidential information. However, certain employees are also required to be monitored and may be subject to additional restrictions. Prudential has established a program to monitor the personal securities trading of associates with routine access to nonpublic corporate information about Prudential or any external public company, portfolio management activities, or other sensitive information. These individuals are required to have their personal securities transactions monitored in the Securities Trade Monitoring System known as 147SMARTS148 (Securities Monitoring Automated Reporting and Tracking System). Covered and Access Persons Certain employees are classified as 147Covered148 or 147Access148 Persons (as defined below). These individuals are categorized based on the information to which they have access. Covered and Access Persons are required to report their personal securities trading activity and are monitored in the SMARTS system. Exceptions to the Authorized Broker-Dealer requirement will be limited and should be submitted to the Business Unit chief Compliance Officer who will submit the request to the appropriate Business Unit or PSI monitors the personal trading of its associates, including Financial Advisors, through its own trade monitoring system as explained in Section VI. A.1. Corporate Department Executive at the Senior Vice President level or above for review. Documentation for all exceptions must be forwarded to your business unit compliance officer for review. Exceptions will be evaluated on a case by case basis based on the following criteria: Accounts held jointly with or accounts for spouses who are subject to the same type of personal trading requirements that pre-date this policy (June 27, 2002). Accounts in which the employee has a formal investment management agreement that provides full discretionary authority to a third party money manager. A copy of the management agreement must be submitted to the business unit compliance officer. Trade Reporting Requirements for Exception Accounts If you are granted an exception to the authorized broker-dealer requirement, you must direct the brokerage firm(s) that maintains your securities account(s) to send duplicate copies of your trade confirmations and account statements (147trading activity148) to Corporate Compliance. New employees must instruct their brokers to send trading activity to Corporate Compliance while they are in the process of transferring their accounts to one of the authorized broker-dealers. A sample letter to a brokerage firm is provided as Exhibit 1 to this Policy. Accounts maintained at PSI, Pruco Securities, Charles Schwab, ETRADE, Merrill Lynch, or Fidelity Investments are exempt from this requirement. 5 Personal and Family Member Accounts You are required to report in the manner described above, all securities accounts in which you have a beneficial interest, including the following: III. Policy and Restrictions for Personal Trading in Securities Issued by Prudential by Designated Persons This Section specifically addresses the requirements for those employees who have routine access to material, nonpublic information about Prudential. These requirements are consistent with policies of leading financial service firms. Specific policies and procedures relating to Section 16 Insiders are addressed in a separate policy statement. A Designated Person is an employee who, during the normal course of his or her job has routine access to material, nonpublic information about Prudential, including information about one or more business units or corporate level information that may be material about Prudential. Employees at the corporate rank of Executive Vice President (147EVP148) and above are deemed to be Designated Persons. In addition, direct reports to each EVP and their direct reports are also deemed to be Designated Persons. Finally, the Vice Presidents (147VPs148) of Finance for each business unit must identify additional employees in each unit who, regardless of level, have routine access to material, nonpublic information about Prudential. It is the responsibility of the VPs of Finance to notify Corporate Compliance of any changes to this list. Employees who have been classified as a Designated Person, but believe that they do not have access to material, nonpublic information, may request an exception to this requirement from the General Counsel. Specific Trading Requirements All employees are prohibited from trading securities issued by Prudential while in possession of material, nonpublic information regarding the Company. Employees are also discouraged from engaging in speculative transactions in securities issued by Prudential and are encouraged to hold Prudential securities for long term investment. Designated Persons are required to preclear all transactions in Company securities prior to execution through Corporate Compliance. This requirement excludes transactions in Prudential mutual funds and annuities. Trades will be approved only during open 147trading windows.148 In addition, Designated Persons are subject to restrictions relating to short sales and options transactions. These restrictions apply to all accounts in which a Designated Person has a direct or indirect beneficial interest including, but not limited, to accounts for spouses, family members living in your household, and accounts for which they exercise investment discretion. Brokerage Account Requirements for Designated Persons Designated Persons are required to hold and trade Prudential Financial, Inc. common stock and related equity derivative securities (147PRU148) only at an authorized broker-dealer. The authorized firms are PSI, Pruco Securities, Charles Schwab, ETRADE, Fidelity Investments, and Merrill Lynch. Designated Persons can access information about each firm through the authorized broker-dealer website at njplazx51authorizedbrokerdealers . This requirement applies to accounts for you, your family members, or accounts in which you have a beneficial interest or over which you have trading authority. See Section II. C.4. for a complete list of applicable accounts. You may still maintain your accounts at non-authorized broker-dealers, however those accounts are still subject to Prudential146s monitoring procedures outlined in Section B.2. below. While PRU stock held by you at EquiServe Trust Company, N. A. (147EquiServe148) is subject to the provisions of this Policy, Designated Persons are not required to transfer PRU positions held at EquiServe. Trade Reporting Requirements for Accounts with Non-Authorized Broker-Dealers Designated Persons who maintain brokerage accounts with brokerage firms, other than the authorized broker-dealers listed in Section B.1. above, must direct the brokerage firm(s) to send duplicate copies of trade confirmations and account statements to Corporate Compliance. 8 A sample letter to a brokerage firm is provided as Exhibit 1 to this Policy. Trading WindowsBlackout Periods Designated Persons are permitted to trade in securities issued by Prudential only during open trading windows. Approximately 24 hours after the Company releases its quarterly earnings to the public, the trading window generally opens and generally will remain open until approximately three weeks before the end of each quarter. In addition, the Company may notify Designated Persons regarding unscheduled blackout periods. For example, in the event the Company decides to make an unscheduled announcement (e. g. a pre quarter-end earnings estimate), Prudential may restrict trading activity during a normally permissible trading window. Corporate Compliance will notify Designated Persons of the opening of trading windows and the commencement of blackout periods. Preclearance of Trading in Securities Issued by Prudential Designated Persons are required to preclear all transactions in securities issued by Prudential through Corporate Compliance. Designated Persons should submit requests electronically through the SMARTS Preclearance intranet site. Designated Persons will be sent a link to the Preclearance site from Corporate Compliance, and a link is also available from the Compliance website. All approved transactions are valid until the close of business on the day in which preclearance is granted. (See Exhibit 7 for the SMARTS Preclearance Form.) Transactions that require preclearance include, but are not limited to, the following: Information concerning securities transactions at the authorized broker-dealers is fed by computer link directly to SMARTS. All employees are prohibited from selling short including 147short sales against the box148 and from participating in any options transactions on any securities issued by Prudential except in connection with bona fide hedging strategies (e. g. covered call options and protected put options). (See Exhibit 8 describing permissible options transactions.) However, employees are prohibited from buying or selling options to hedge their financial interest in employee stock options granted to them by Prudential. PESP and the Employee Stock Option Plans Certain controls have been established to prevent trading activity in the PESP Company Stock Fund and Employee Stock Option Plan that may not conform to this Policy. Designated Persons will be blocked from executing certain transactions relating to PESP and company stock option exercises that result in a sale of securities during designated blackout periods. PESP Company Stock Fund transactions that will be blocked include exchanges, deferral rate and allocation changes, loans and distributions. However, automatic payroll deductions and Company match transactions will be permitted and will not be blocked. Business Unit and Department Heads or their designees are responsible for supervising the trading activity of the associates within their units. This responsibility may be delegated to appropriate individuals. The monitoring process will be facilitated by Corporate Compliance which will produce and distribute reports of trading activity in securities issued by Prudential for Designated Persons on a routine basis. Violations of the Policy Violations of the policy are reviewed by Corporate and Business Unit Compliance in conjunction with Business Unit Management. Individuals who violate the policy are subject to disciplinary action up to and including termination of employment. IV. Trading Restrictions for Associates of Broker-Dealers Trade Monitoring for Associates of Pruco Securities Corporation and Prudential Investment Management Services, LLC. Pruco Securities Corporation (147Pruco148) is a full service broker-dealer whose business is limited to the facilitation of non-solicited customer orders of general securities and the distribution of investment company and variable contract products. Prudential Investment Management Services LLC. (147PIMS148) is a full service broker-dealer whose primary business is restricted to the facilitation of customer orders in and distribution of Prudential mutual funds, annuities, unit investment trusts and 529 plan interests. Unlike Prudential units who participate in the Personal Trade Monitoring System, the nature and scope of Pruco146s and PIMS146 business is such that their associates do not have access to material, nonpublic information concerning publicly traded securities through their employment. 9 Accordingly, Pruco and PIMS associates are generally not required to participate in SMARTS. However, pursuant to SEC and NASD regulations, Pruco and PIMS Registered Representatives must comply with the following reporting requirements: Notification Requirements for Personal Securities Accounts In accordance with Rule 3050 of the NASD Conduct Rules, Pruco and PIMS Registered Representatives (147Registered Representatives148) must notify PrucoPIMS, in writing, prior to opening an account at another broker-dealer, and must notify PrucoPIMS of any accounts opened prior to becoming a PrucoPIMS Registered Representative. Registered Representatives must also notify broker-dealers, prior to opening such accounts, that they are Registered Representatives of PrucoPIMS. However, if the account was established prior to the association of the person with PrucoPIMS, the Registered Representative must notify the broker-dealer in writing promptly after becoming so associated. These notification requirements apply to all personal securities accounts of Registered Representatives and any securities accounts over which they have discretionary authority. Registered Representatives are not required to report accounts that are limited to the following types of investments: (1) mutual funds (2) variable life and variable annuity contracts (3) unit investment trusts (4) certificates of deposit and (5) money market fund accounts. Annual Compliance Training and Sign-off NASD Notice to Members 91-45 provides that firms which do not conduct investment banking research or arbitrage activities still must have 147reasonable procedures for the education and training of its associates about insider trading148 in order to be in compliance with ITSFEA. Consistent with this Notice, PrucoPIMS includes a statement concerning insider trading in its annual Compliance Overview. All Registered Representatives will be required to annually sign a statement affirming that they have read and understand Pruco146sPIMS146 policy concerning insider trading as described in the US Consumer Group or the PIMS Compliance Manual and as set forth in Prudential146s Policy Statement On Insider Trading contained in Section I of this Policy. Purchases of Public Offerings151147Freeriding and Withholding148 NASD Conduct Rule 2110 prohibits broker-dealers from retaining certain public offering securities known as 147hot issues148 in their own accounts, and from selling such securities to directors, officers, general partners, employees or agents and associated persons of any broker-dealer. 147Hot issues148 are securities of a public offering where the securities open for trading in the after-market or secondary market at a premium. In general, if shares purchased in a public offering can be sold at a profit immediately in the secondary market, the NASD will consider them to be a 147hot issue.148 These basic prohibitions also cover sales of hot issues to accounts in which any restricted person may have a beneficial interest and, with limited exceptions, to members of the immediate family of such persons. 9 Certain PIMS personnel employed by portfolio management units may be subject to the personal securities trading restrictions set forth in Section V. due to their association with portfolio management activities in addition to the restrictions set forth in this Section. The overall purpose of this prohibition, known as the 147freeriding and withholding148 rule, is to protect the integrity of the public offering process by requiring that NASD members make a bona-fide public distribution of securities by not withholding such securities for their own benefit or using the securities to reward other persons who are in a position to direct future business to the firm. To ensure compliance with the NASD146s freeriding and withholding rules, associated persons of Prudential146s broker-dealers are prohibited from purchasing securities in public offerings of equity securities and public offerings of debt securities that are 147hot issues .148 This prohibition includes all associates of the following broker-dealers: Prudential Investments Management Services, LLC (PIMS) Pruco Securities Corporation Wexford Clearing Services, Inc. As a policy consistent with the highest standards in the industry, Prudential has restricted the purchase of all public offerings of equities rather than identifying 147hot issues148 on an individual offering basis. The policy applies to all public offerings of equity securities, whether or not the above broker-dealers are participating in the offering. This policy does not disadvantage associates, because if the price increases on a primary or secondary offering, it is a prohibited hot issue, while if the price does not increase, the associate can then purchase the security in the secondary market at the same or lower price as the issue price. There are no prohibitions on purchases of public offerings of municipal securities or government securities. Which accounts are restricted: Accounts of all persons associated with the above broker-dealers and their immediate families are restricted from purchasing public offerings of securities. The term 147immediate family148 includes parents, mother-in-law, father-in-law, spouse, siblings, brother-in-law, sisters-in-law, children and their spouses, or any other person who is supported (directly or indirectly) to a material extent by the associated person. The prohibition shall not apply to sales to a member of the associate146s immediate family who is not supported directly or indirectly to a material extent by the associate, if the sale is by a broker-dealer other than that employing the restricted person and the restricted person has no ability to control the allocation of the hot issue. Private Securities Transactions In accordance with Rule 3040 of the NASD Conduct Rules, all associates of PIMS . PSI, Pruco and Wexford must notify their broker-dealer, in writing, and obtain written approval from the broker-dealer, prior to engaging in any private securities transaction. Private securities transactions include, but are not limited to, transactions in unregistered offerings of securities, and purchases or sales of limited partnership interests. Such notification should be made to the compliance officer for the broker-dealer or the compliance officer146s designee who will be responsible for approving private securities transactions. This notification requirement does not apply to those trades for which duplicate confirmations are provided by the executing broker or through PSI. For associates who are subject to preclearance, the preclearance form will satisfy the notification requirement. Additional Restrictions for PSI Associates PSI associates are subject to certain additional personal trading restrictions which are set forth in Section VI. V. Trading Restrictions for Associates of Portfolio Management Units and Trading Units Rule 17(j) under the Investment Company Act of 1940 requires that every investment company adopt procedures designed to prevent improper personal trading by investment company personnel. Rule 17(j) was created to prevent conflicts of interest between investment company personnel and shareholders, to promote shareholder value, and to prevent investment company personnel from profiting from their access to proprietary information. In light of the adoption of Rule 17(j) and the growing concern that the mutual fund industry needed to police itself, the Investment Company Institute (147ICI148), an industry group, assembled a blue ribbon panel and, in 1994, issued a report setting forth a series of recommendations concerning personal trading by investment personnel. These recommendations, known as the 147ICI rules148, have been praised by the SEC, and have been adopted by the majority of the asset management industry associated with U. S. registered investment companies. In keeping with our ethical standards and the practices of the industry leaders, Prudential has adopted the ICI rules for all of its portfolio management units. The ICI rules concerning personal trading are set forth below and are applicable to these portfolio management units and certain associates outside the specific business unit but who provide direct support to these units. 10 In addition, the ICI rules, with certain exceptions, have also been adopted for other investment management units within Prudential, including, but not limited, to the following: Prudential Investment Management 11 Jennison Associates LLC Public Fixed Income Investment Supervisory Group (ISG) Prudential Securities Portfolio Management (PSPM) Quantum Portfolio Management Certain individuals of Prudential Investments with access to material nonpublic information, including portfolio trading activity, are subject to this Section. In addition, employees of Prudential Investments who are not deemed Access Persons may still be subject to personal trade monitoring due to their specific job responsibilities and the information to which they have access. Individuals should consult their business unit compliance officer for additional clarification. Officers listed on Prudential Investments LLC146s Form ADV are also classfied as Access Persons. Investment personnel are prohibited from purchasing initial public offerings of securities. For purposes of this policy (and consistent with the NASD freeriding and withholding rules), 147initial public offerings of securities148 do not include offerings of government or municipal securities. 14 Investment personnel are prohibited from acquiring any securities in a private placement without express prior approval. Such approval must be obtained from the local business unit head in consultation with the business unit compliance officer (such person having no personal interest in such purchases or sales), based on a determination that no conflict of interest is involved. Investment personnel must disclose their private placement holdings to the business unit compliance officer and the business unit146s chief investment officer when the investment personnel play a part in the consideration of any investment by the portfolio in the issuer. In such circumstances, the portfolio146s decision to purchase securities of the issuer will be subject to independent review by appropriate personnel with no personal interest in the issuer. Blackout Periods -- 1477 Day Rule148 15 Access Persons are prohibited from executing a securities transaction on a day during which any portfolio in their Complex has a pending buy or sell order in the same or an equivalent security and until such time as that order is executed or withdrawn. 16 This prohibition will not apply to purchases and sales executed in a fund or portfolio that replicates a broad based securities market index. Investment personnel are prohibited from buying or selling a security within seven calendar days before or after a portfolio in their Complex trades in the same or an equivalent security. Nevertheless, a personal trade by any investment personnel shall not prevent a portfolio in the same business unit from trading in the same or an equivalent security. However, such a transaction shall be subject to independent review by their business unit compliance officer. 17 This prohibition will not apply to purchases and sales executed in a fund or portfolio that replicates a broad based securities market index. Profits realized on transactions that are executed during blackout periods are required to be disgorged to the business unit. Transactions inadvertently executed by an Access Person during a blackout period will not be considered a violation and disgorgement will not be required provided that the transaction was effected in accordance with the preclearance procedures and without prior knowledge of any pending purchase or sale orders in the Complex in the same or equivalent security. All disgorged profits will be donated to a charitable organization in the name of the Company or to an account or client for which the security is held or traded. Short-Term Trading Profits 18 Investment personnel are prohibited from profiting from a purchase and sale, or sale and purchase, of the same or an equivalent security within any sixty calendar day period. Profits realized on such proscribed trades must be disgorged to the business unit. All disgorged profits will be donated to a charitable organization in the name of the Company or to an account or client for which the security is held or traded. Exceptions by prior written approval. Purchases or sales of securities which receive prior written approval of the business unit compliance officer (such person having no personal interest in such purchases or sales), based on a determination that no conflict of interest is involved and that such purchases or sales are not likely to have any economic impact on any portfolio in the business unit or on its ability to purchase or sell securities of the same class or other securities of the same issuer. Personal Trade Reporting All Access Persons must participate in Prudential146s Personal Trade Monitoring System as described in Section II of this Policy. In addition, all Access Persons must preclear all private securities transactions immediately and report completion of the transaction promptly, in any event not later than ten days following the close of each quarter in which the trade was executed.18 Forms to report such private securities transactions are available from your business unit compliance department or Corporate Compliance. Personal Securities Holdings Within ten days of becoming an Access Person . and thereafter on an annual basis, Access Persons (other than disinterested directorstrustees) must disclose personal securities holdings, including all holdings of private securities (e. g. limited partnership interests, private placements, etc.) Holdings must be as of the date of becoming an Access Person for the initial report and as of December 31 for the annual report. Annual Reports must be submitted by January 30. (See Exhibits 5 and 6 for the Initial and Annual Holdings Report Forms.) Service as a Director Consistent with Prudential policy, Investment Personnel are prohibited from serving on the boards of directors of publicly traded companies, absent prior authorization from the business unit compliance officer based upon a determination that the board service would not be inconsistent with the interests of the investment company or other clients. In the limited instances that such board service may be authorized, Investment Personnel will be isolated from those making investment decisions affecting transactions in securities issued by any publicly traded company on whose board such Investment Personnel serves as a director through the use of a 147Chinese Wall148 or other procedures designed to address the potential conflicts of interest. Such accounts must receive written approval in advance from Corporate Compliance. In such cases, the employee must give exclusive discretion to hisher broker or investment adviser. A copy of such notification should be sent to Corporate Compliance. Such accounts are required to be reported and monitored as provided under Section II. A. With respect to PSI, this requirement to report all private securities transactions and the requirement to disclose personal securities holdings, as described above, will only apply to ISG. Private Side Monitored List Under Prudential146s Chinese Wall Policy, the Private Asset Management units are required to maintain a Private-Side Monitored List (PSML) containing the names of publicly-traded issuers about which they possess material, nonpublic information. Associates of each of these units are restricted from purchasing or selling securities of the issuers on the PSML. This restriction applies to all accounts in which the associate is deemed to have a beneficial interest as listed above. Associates should not, however, provide the PSML to individuals outside of their business unit. The associate should instruct individuals who exercise control or have investment discretion over an account in which the associate has a beneficial interest to check with the associate prior to purchasing or selling any security for such account to ensure that no trade is placed in a security on the PSML. If the security is on the PSML, the associate should instruct the individual exercising control over the account that he or she is prohibited from trading the security because of his or her employment with Prudential. (In the case of a discretionary account with a brokerage firm, the preceding rule does not apply and the associate must not disclose any security or issuer with the broker in advance of any trade. In addition, a copy of the signed discretionary account agreement should be sent to Corporate Compliance). Associates of Private Asset Management units may not advise a person not employed by Prudential, or a Prudential employee on the Public Side of the Chinese Wall that a security is restricted because Prudential is in possession of material, nonpublic information. For securities for which the trading desk or units has trading or market-making responsibility, an employee of the Trading Department may not sell any such security that (s)he has purchased within the prior 90 calendar days or purchase any such security that (s)he had sold within the prior 90 calendar days. Under very limited circumstances, exceptions to this 90 day holding period may be granted by obtaining prior written approval from the Compliance Department. Date of Establishment: Please furnish to Prudential Financial Inc. (147Prudential148), copies of all trade confirmations and account statements with respect to all transactions for the above listed account(s). Please include all transactions in shares of unit investment trusts and all closed-end mutual funds. Copies of these confirmations and statements should be sent to Prudential, as trades are effected, addressed as follows: Prudential Financial, Inc. Newark, NJ 07101-9998 This request is being made pursuant to Rule 3050 of the Conduct Rules of the NASD andor Rule 204-2(a) of the Investment Advisers Act, as applicable. Very truly yours, Ellen McGlynn Koke, Vice President, Securities Compliance Acknowledgment of the Personal Securities Trading Policy For employees required to report their transactions in SMARTS as described in Section II of this policy, please complete the following acknowledgment and send it to: Prudential Financial, Inc. Newark, NJ 07101-9998 I have read and understand the Personal Trading Policy and will comply in all respects with the rules contained therein. I confirm that I have instructed in writing all brokers for all securities accounts in which I maintain a beneficial interest, as described immediately below, to send duplicate copies of all confirmations covering any transactions as trades are effected and all account statements to the address listed above. I understand that transactions in Prudential Securities, Inc. or Pruco Advantage accounts are electronically transmitted to Prudential and therefore I do not need to contact these brokers in writing. Beneficial interest includes the following: Section 16 Insiders and Designated Persons Preclearance Request Form This form is for preclearing transactions in Prudential securities. Please include all requested information. Corporate Compliance will review and respond to all requests. You will receive a response indicating that your request has either been approved or denied. A request is not considered approved until you receive a confirmation of approval from Corporate Compliance. Preclearance is only valid until the close of business on the day approval is granted. Preclearance Forms should be faxed to Corporate Compliance at (973) 802-7454. Part I 150 Information on Individual Requesting Preclearance: Are you currently aware of any material, non-public information regarding Prudential Financial Part II151Transaction Information: Date: Transaction Type: Cashless Exercise (Exercise and Sell all Options) Exercise amp Sell to Cover (Exercise and Sell only enough shares to cover option cost and taxes) Exercise amp Hold (Exercise options and hold shares 150 no sale involved) Exchange (into or out of Company Stock Fund) Allocation Change (Company Stock Fund) Catch-up Contribution (Company Stock Fund) Deferral Rate Change (Company Stock Fund) Disbursement (from Company Stock Fund) Loans (impacting Company Stock Fund) Deferred Compensation Elections (impacting Company Stock Fund) MasterShare Elections (impacting Company Stock Fund) Number of SharesOptions: Employee Stock Option Company Stock Fund Do you currently hold securities to cover this transaction (Note that this question applies to purchases of put options and all sales an d that short sales are prohibited.) Account in which transaction will take place: Brokerage Firm Part III 150 Information To Be Completed by Section 16 Insiders Only: Have you traded the same or equivalent security for your personal account, accounts in which you have a beneficial interest, such as accounts of your spouse or family members, or accounts over which you maintain investment discretion within the past six months If yes, Compliance may contact you for additional information. Part IV 150 Compliance Response: Permitted Options Transactions Employee Owns Prudential Stock Covered call writing is permitted as a hedging strategy to the extent that the employee is covering underlying shares already held. Protective put purchases are permitted as a hedging strategy to the extent that the employee is covering underlying shares already held.

No comments:

Post a Comment