ORGANIZACJĘ HANDLU ŚWIATOWEGO. Zacznę od stwierdzenia, jak miło być w Chinach w tak ważnym punkcie negocjacji wejścia Chin do Światowej Organizacji Handlu od teraz przyjrzymy się tym razem jako przełom w ewolucji globalny system gospodarczy. Istnieje prosta rzeczywistość, która leży u podstaw naszych obecnych negocjacji i rzeczywistych wyzwań związanych z dostosowaniem, wszyscy stoimy wobec rzeczywistości, że Chiny są już wiodącą siłą w coraz bardziej współzależnej gospodarce światowej. Chiny potrzebują coraz więcej możliwości i bezpieczeństwo systemu WTO w celu wypełnienia ogromnego potencjału wzrostu gospodarczego i rozwoju A WTO coraz bardziej potrzebuje Chin jako pełnego i aktywnego członka, aby stał się naprawdę uniwersalnym systemem. Ta rzeczywistość podkreśla fakt, że sama siła wzrostu Chin w świecie ostatnia dekada produkcja rośnie średnio o 10 procent rocznie, podczas gdy wolumen eksportu towarów rośnie jeszcze szybciej, około 15 procent W ciągu dwóch dekad, wal ue wywozu towarów w Chinach wzrosła ponad dwadzieścia razy, osiągając 151 miliardów dolarów w zeszłym roku Chiny są już piątym co do wielkości potęgą handlową na świecie, a drugim największym odbiorcą inwestycji zagranicznych Dziś chińska gospodarka stanowi od 5 do 10 procent globalnej produkcji, w zależności od metody stosowanej w celu obliczenia produkcji krajowej. Wraz z rozwojem gospodarki w Chinach, tak też jego powiązania z gospodarką światową Zależność od rynków eksportowych nadal będzie rosła szybciej, a nie tylko dla produktów wymagających dużej siły roboczej, takich jak obuwie i zabawki, ale dla towarów i usług o wyższej technologii, które są coraz większym odsetkiem produkcji Chin w miarę wchodzenia na drabinę produkcyjną Przywóz również wzrośnie częściowo w celu wspierania dalszej industrializacji i modernizacji, ale także w odpowiedzi na zapotrzebowanie konsumentów ciągle rozwijająca się sieć inwestycji wewnętrznych i zewnętrznych przybliża Chiny do światowego systemu finansowego. Szacuje się, że modernizacja w Chinach wymagają importu sprzętu i technologii o około 100 miliardów dolarów rocznie, a wydatki infrastrukturalne w drugiej połowie tego dziesięciolecia mogą wynosić około 250 miliardów dolarów. Nie wspominając o rosnącym popycie na energię, zasoby mineralne, przywóz żywności i rolnictwa, pomimo wielkości i zasobów chińskiej gospodarki, nie może być zaspokojony jedynie krajowymi wynikami. Podstawowym faktem jest to, że Chiny zmierzają do samego centrum procesu globalizacji, a Chiny i inne kraje korzystają z tego. Żyjemy w świecie gdzie technologia, kapitał i handel rozwijają się coraz bardziej swobodnie, gdy stare narzędzia gospodarcze stracą swoją przewagę i gdzie siła gospodarcza i bezpieczeństwo stają się coraz bardziej zależne od otwartości gospodarczej i integracji Chin droga do wzrostu gospodarczego i modernizacji to także droga do współzależności. globalizacja nie będzie odwrotna - przyspiesza Na całym świecie siły gospodarcze i technologiczne rozbijają ściany, sięgając transgranicznie i splot wspólnej gospodarki światowej Pod koniec dwudziestego wieku nasze nowe możliwości, a także nasze wyzwania - w handlu, ekonomii, we wszystkich aspektach polityki międzynarodowej - wynikają z naszych światów zbliżających się do siebie, a nie dalej pogłębiając współzależność jest centralną rzeczywistością dla Chin i dla świata Współodpowiedzialność polega na współzależności między sobą. Kluczowym krokiem w kierunku ukończenia tej współzależności jest doprowadzenie Chin do wielostronnego systemu handlowego Stosunki gospodarcze Chin ze światem są po prostu zbyt duże i zbyt rozpowszechnione, aby skutecznie zarządzać poprzez labirynt arbitralnych, przesuwających się i niestabilnych umów dwustronnych zapewnia najlepszą gwarancję spójności i spójności międzynarodowej polityki handlowej Chin w ramach wielostronnego systemu opartego na zasadach. Tym samym Chiny, podobnie jak wszystkie inne kraje, mogą najlepiej sobie z tym poradzić rosnące relacje gospodarcze ze światem w oparciu o prawa i obowiązki uzgodnione przez konsensus i reflec wiążące przepisy i dyscypliny jest jedynym sposobem na oparcie się dwustronnym naciskom lub groźbom jednostronnych działań Jest to jedyny sposób na utrzymanie i promowanie krajowej reformy gospodarczej, wiedząc, że wysiłki Chin w tym kierunku są dopasowywane przez partnerów handlowych, członków WTO, którzy mają te same zobowiązania wynikające z porozumień WTO. Uchylenie się od WTO oznacza przyjęcie wiążących zobowiązań w odniesieniu do polityk importowych - obowiązków, które będą wymagały dostosowania polityki handlowej Chin, a w większości przypadków restrukturyzacji gospodarczej, ale z kolei , Chiny skorzystają z przedłużenia wszystkich korzyści, które zostały wynegocjowane wśród 130 członków WTO. Będzie uprawniony do wywozu swoich produktów i usług na rynki innych członków WTO przy stawkach celnych i poziomach zaangażowania wynegocjowane w ramach Rundy Urugwajskiej - obejmuje to powiązania taryfowe, przynoszące blisko 100 procent eksportu produktów przemysłowych w Chinach do krajów rozwiniętych , przy czym niemal połowa z tych produktów podlega bezcłowej obróbce Te ogromne możliwości dostępu do rynku będą oparte na dwóch głównych zasadach najbardziej uprzywilejowanych i niedyskryminacyjnych. Co ważne, Chiny będą musiały odwołać się do wielostronne forum do dyskusji na temat problemów handlowych z jej partnerami z WTO oraz, w razie konieczności, do wiążącej procedury rozstrzygania sporów, jeśli jej prawa zostaną naruszone Ten większy poziom bezpieczeństwa przyniesie korzyści Chinom ogromnie - zachęca do jeszcze większego zaufania do biznesu i przyciąga jeszcze większy poziom inwestycji Trzeci poważny powód, dla którego Chiny uczestniczą w systemie wielostronnym Jedynie w systemie Chiny mogą uczestniczyć w pisaniu zasad handlowych XXI wieku Jest to bezprecedensowy zestaw praw i obowiązków wynegocjowanych na poziomie międzynarodowym w drodze konsensusu. Trwała moc systemu wielostronnego to jego zdolność do ewoluowania W 1994 r. zakończyliśmy Rundę Urugwajską GATT h był wówczas najbardziej ambitnym i daleko idącym porozumieniem w pięćdziesięcioletniej historii międzynarodowego systemu gospodarczego. W trzy lata później przystąpiliśmy do negocjowania umów o łamaniu marnotrawstwa w celu liberalizacji globalnego przemysłu telekomunikacyjnego i usunięcia taryf na handel produktami z dziedziny technologii informatycznych - których wartość łączna, na poziomie około 1 biliona dolarów, odpowiada światowemu obrotowi w rolnictwie, samochodom i przemyśle tekstylnym, a ich wartość przekracza poziom handlu, otwierając dostęp do wiedzy, komunikacji i technologii, otwarcie dostępu do najważniejszych surowców nowego stulecia Będzie to miało ogromne znaczenie dla rozwoju i konkurencyjności wszystkich gospodarek, nie mniej Chin. Jest też każdy znak, że możemy zawrzeć wielostronną umowę o usługach finansowych z koniec tego roku - kolejny obszar, w którym mamy do czynienia w przyszłości To nie jest nic o negocjacjach WTO w sprawie rolnictwa, usług s i innych sektorach, które będą wznowione za trzy lata. Chiny na zewnątrz nie mogą sobie pozwolić na stanąć na uboczu, a inni piszą reguły gry Chiny z rosnącym interesem eksportowym nie mogą sobie pozwolić na pozostanie bez bezpiecznego i rozszerzającego dostępu do rynki globalne - bezpieczeństwo, które zapewnia jedynie system wielostronny I być może najważniejsze, Chiny zależne od technologii i modernizacji nie mogą pozwolić sobie na szybkie tempo globalizacji - zwłaszcza w sektorach takich jak technologie informacyjne, telekomunikacyjne czy finansowe, które będą kluczowymi elementami nowej gospodarki. Dotychczasowy sukces gospodarczy Chin związany jest bezpośrednio z imponującymi reformami krajowymi, w tym z liberalizacją handlu i liberalizacji inwestycji Chiny już skorzystały z jednostronnych obniżek taryfowych oferowanych w ramach negocjacji akcesyjnych, w jednym z badań zyski na poziomie 22 miliardów USD Ale to nie jest koniec drogi Dalsze liberalizacje - poniżej ken na podstawie zasad WTO i w zamian za świadczenia innych partnerów WTO - mogłyby okazać się największym bodźcem do wzrostu gospodarczego w Chinach, a co za tym idzie olbrzymim bodziecem dla gospodarki światowej. Nie sugeruję, że przystąpienie do WTO jest prostym krokiem Tylko przeciwnie Ale wiele innych krajów, które są już członkami WTO, mają podobny poziom rozwoju z Chinami, które subskrybowały swoje prawa i obowiązki oraz czerpały z niego korzyści. Inni kandydaci do członkostwa wykazują również, że zrobili to samo wybór. Przyciągnięcie WTO zależy właśnie od siły i spójności jej praw i obowiązków - które nadal rozszerzamy i pogłębiamy w dalszej ekspansji i integracji globalnej gospodarki. Pięćdziesiąt lat temu nacisk położony był tylko na taryfy i inne środki graniczne obecnie przepisy WTO w zakresie granic transgranicznych obejmują normy techniczne, usługi, własność intelektualną, inwestycje związane z handlem oraz inne przykłady, które niegdyś były uważane za domowe pięćdziesiąt lat temu, prawie wszyscy członkowie GATT pochodzili z uprzemysłowionego świata dzisiejszych 130 członków WTO, osiemdziesiąt procent to kraje rozwijające się lub gospodarki w okresie transformacji. Rosnąca złożoność zasad i różnorodności członkostwa, osłabiając WTO, umocniła to W dążeniu do szerszego uczestnictwa zrobiliśmy coś więcej niż dodać nową regułę lub nowego członka tam stworzyliśmy rozwijającą się sieć wzajemnie powiązanych interesów i odpowiedzialności - systemu, który wzrasta w życiu wszystkich naszych interesów handlowych ponieważ rośnie mocniejszy. To dlatego, że przystąpienie Chin do WTO będzie głęboko kształtować przyszłą ewolucję i kierunek globalnych stosunków gospodarczych, które musimy uzyskać w tym procesie. Chiny są zbyt duże i ważne dla podmiotów gospodarczych - a wejście do WTO będzie mają zbyt duży wpływ na system - do pogodzenia tych negocjacji. Niedawno dostrzegliśmy ważne oznaki pędu i twórczej elastyczności niedawno widziałem w tych negocjacjach - w trudnych obszarach, takich jak prawa handlowe, niedyskryminacja, bariery pozataryfowe, handel państwowy, inwestycje i własność intelektualna, gdzie negocjatorzy osiągnęli znaczny postęp, zwłaszcza w ostatnich miesiącach Żadne z tego postępu nie byłoby możliwe bez istotnych - jeśli czasochłonne - technicznych przesłanek, które wszystkie strony tej negocjacji ustaliły w ciągu ostatniej dekady. Ale to, co naprawdę prowadzi ten proces, jest wspólnym uznaniem korzyści, które idą na sukces. Moim celem nie jest lekceważenie Praca nad nami, zwłaszcza, gdy zbliżamy się do następnej sesji negocjacyjnej zaplanowanej w maju tego roku. Podobnie jak wszystkie negocjacje, wiele ważnych prac i najgorszych kwestii pozostało do kresu moim zamiarem jest wezwanie wszystkich zainteresowanych do podwojenia ich wysiłków - i rozciągania wyobraźni - teraz, kiedy możemy twierdzić, że wchodzą w ostatnią fazę i istnieje powszechna potrzeba poruszania się pilny postęp W dalszym ciągu pozostają kluczowe kwestie dotyczące warunków przystąpienia Chin do WTO. Równie ważne jest dwustronne negocjacje w sprawie przystąpienia do rynku z najważniejszymi partnerami handlowymi Chin, które - jak wiesz - są decydującym i istotnym elementem udanej negocjacji Po raz kolejny powinniśmy przypomnieć, że pozycja Chin jako 5. eksportera światowego wzmacnia potrzebę udostępnienia jej własnego rynku innym osobom. Są to ważne kwestie, które należy rozstrzygnąć na satysfakcję wszystkich, zanim Chiny wejdą do WTO. Przez cały okres akcesji do Chin Sekretariat WTO GATT był gotowy do ułatwiania negocjacji i udzielić wszelkiej pomocy, która może być potrzebna na wszystkich możliwych frontach, muszę dodać, że to zobowiązanie Sekretariatu jest równie zdecydowane, gdy zbliżamy się do finału etapy procesu przystąpienia. Wyzwania na przyszłość nie zmieniają podstawowej rzeczywistości, że żaden aspekt ekonomiki i handlu Chin nie jest związany W przeciwieństwie do tego, wszystko byłoby trudniejsze dla Chin i jej partnerów - bardziej arbitralne, dyskryminujące i oparte na mocy nikt nie może tego takiego scenariusza. Międzynarodowa debata na temat globalizacji wyraźnie ilustruje ten ostatni punkt Wrażliwość lub wyraźnie, Chiny zmierzają do sedna tej debaty Zaskoczeniem nie jest to, że negocjacje akcesyjne były tak długie i tak złożone Zastanawiam się, że ten ogromny kraj przeniósł się tak daleko w główny nurt gospodarki światowej w tak krótkim czasie. Ściany, które nas dzielą, spada, niektóre wciąż widzą różnice i różnice, a nie nasze wspólne interesy. Globalizacja tkwi ze sobą świat jak nigdy dotąd, ale jest to świat różnych kultur, różnych systemów i różnych poziomy rozwoju. Niezależność wymaga poszanowania naszych unikalnych kultur i cywilizacji. Interdependence wymaga również, abyśmy znaleźli wspólne rozwiązania t o nasze wspólne problemy Są to obawy głównych partnerów handlowych Chin o trwałe nadwyżki handlowe Również świat będzie musiał zrozumieć olbrzymie wyzwanie, z jakim Chiny muszą stawić czoła przekształceniu się w nowoczesne i konkurencyjne społeczeństwo - a wszystko to w ciągu dziesięcioleci Chiny nie jest sam w podejmowaniu tego wysiłku restrukturyzacji Globalizacja zobowiązuje wszystkie narody, małych i dużych, bogatych lub biednych, do wzięcia udziału w ciągłym procesie dostosowywania się Kwestie światowe bardziej niż kiedykolwiek miały problemy z Chinami, a problemy z Chinami być światem s. Yet nasz świat zmian dramatycznych jest również światu dramatycznych możliwości życia w Chinach wzrosły w ciągu ostatniej dekady i nie ma wątpliwości podwójne i potrójne ponownie Nowe możliwości otwierają się dla chińskich pracowników i chińskich przedsiębiorców Nowe możliwości otwierają się dla chińskich konsumentów I wychodząc z tego gospodarczego otwarcia napotyka nową nadzieję, którą dowodzę, że od dotychczasowego ogromnego sukcesu reformy t kapitan prawdziwy koszt polegałby na utrzymaniu zamkniętych drzwi, spowolnieniu procesu restrukturyzacji i utrzymaniu nieefektywnych struktur publicznych. Co prawda w Chinach jest prawdziwe dla świata Światowa gospodarka mogłaby z łatwością podwoić się do roku 2020, podnosząc światowe standardy życia o prawie dwa - typy - wśród największych postępów w historii świata Technologia i komunikacja łączą wzajemnie połączoną planetę, rozprzestrzeniając narzędzia postępu gospodarczego i społecznego oraz wyrównywszy kondycję ludzką I łamiemy bariery, nie tylko między gospodarką, ale między ludźmi , dając nam wspólne zainteresowanie dobrobytem i pokojem. Musimy jasno określić, co jest zagrożone wejście Chin do globalnego systemu handlowego to coś więcej niż handel To chodzi o przyszłość Chin w Chinach jako światowego lidera gospodarczego I chodzi o przyszłego kierunku globalnej gospodarki i naszej globalnej społeczności. Zaczęłam mówić, że jesteśmy w punkcie zwrotnym w stosunkach Chin z światem Jednym z tych momentów w h istory, które przychodzą, ale rzadziej, gdy wybory kształtują przebieg wydarzeń od lat, a nawet dziesięcioleci, aby przyjść Zimnowojenny krajobraz został przemazany, jakby przez historyczny trzęsienie ziemi Kolejna era globalizacji jeszcze się nie zmieni We mają niepowtarzalną okazję - między erą, a między wiekami - aby położyć fundamenty nowego rodzaju międzynarodowego systemu, który daje największą szansę na trwały światowy dobrobyt i pokój Po raz pierwszy w naszej wiedzy mamy możliwość tworząc uniwersalny system oparty na prawach i obowiązkach uzgodnionych w drodze konsensusu i wiążących wszystkich jego członków. Powtarzam - udana integracja Chin z gospodarką światową jest kluczem do wielu międzynarodowych wyzwań, przed którymi stajemy Potrzebujemy kreatywności w najbliższych dniach musimy rozwiązać I będziemy potrzebować zmiany wzroku przyjdzie, czy nam się to spodoba, czy nie Możemy albo zająć się pozytywnie i skłaniać ją do pozytywnych celów, albo zignorować to w naszej grozie Wybór przed nami i jest to oczywiste. Przybyłem do Chin, a nie jako negocjatora, ale jako człowiek z jednym zainteresowaniem - aby pomóc zbudować prawdziwie światowy system handlu, który może wytrzymać ciężar dwudziestego pierwszego wieku, zostawię cię z przesłaniem, że Chiny muszą być centralnym filarem tego systemu - inaczej ryzykujemy budowanie nowego stulecia na podstawach niestabilności gospodarczej i jeszcze bardziej niepewnym pokoju, jestem pewna, że Chiny przynoszą równie wielką szerokość wizji tego zadania. Departament Stanu USA. 6 grudnia 2018 r. Więcej informacji na temat Chin można znaleźć na stronie Chin w Chinach i innych publikacjach Departamentu Stanu oraz w innych źródłach wymienionych na końcu niniejszego arkusza. Stany Zjednoczone dążą do budowania pozytywnych, opartych na współpracy i pełnych relacji z Chiny rozszerzając zakres współpracy i zajmując się kwestiami rozbieżności, takimi jak prawa człowieka i cyberprzestępczość Stany Zjednoczone z zadowoleniem przyjmują silne, pokojowe i zamożne Chiny, które odgrywają większą rolę w świecie rs i stara się o praktyczną współpracę z Chinami Roczny dialog na temat strategicznego i gospodarczego SED służył jako unikalna platforma promująca dwustronne zrozumienie, poszerzanie konsensusu, omówienie różnic, budowanie wzajemnego zaufania i zwiększenie współpracy Strategiczna ścieżka S ED korzyści dla obu krajów poprzez szeroki wachlarz wspólnych projektów i inicjatyw oraz rozszerzone możliwości rozwiązywania wspólnych regionalnych i globalnych wyzwań, takich jak obawy dotyczące proliferacji w Iranie i Korei Północnej, napięcia między Sudanem i Sudanem Południowym, zmiany klimatu, ochrona środowiska i bezpieczeństwo energetyczne Stany Zjednoczone podkreśliły potrzebę wzmocnienia dwustronnego zaufania poprzez zwiększoną wymianę na wysokim szczeblu, dialogi formalne i rozszerzone relacje międzyludzkie W dniu 10 listopada 2017 r. Prezydent Obama ogłosił wzajemne uzgodnienie ważności wiz z Chinami, zwiększając ważność krótkich - wizami turystycznymi i handlowymi wydawanymi obywatelom od jednego do dziesięciu lat, d zwiększenie ważności wizy studentów i wymiany z jednego roku do pięciu lat Podejście USA do Chin jest integralną częścią ożywienia zaangażowania USA w regionie Azji i Pacyfiku. US Pomoc dla Chin. US programy pomocowe w Chinach koncentrują się na czterech głównych obszarach wspierających wysiłki na rzecz ochrony środowiska i łagodzenia zmian klimatycznych promujących praworządność i prawa człowieka pomagające wspólnotom tybetańskim oraz przeciwdziałać zagrożeniom związanym z chorobami pandemicznymi USA wspierają przejrzystość i zarządzanie przekraczają te sektory, wspierając rozwój prawa ochrony środowiska, a także swobodnie, sprawiedliwy i sprawiedliwy system sprawiedliwości Programy w każdym z tych obszarów są ukierunkowane i bezpośrednio odnoszą się do interesów Stanów Zjednoczonych, takich jak ograniczenie przenoszenia influenzy drobiu, HIV AIDS i innych chorób stanowiących zagrożenie dla bezpieczeństwa na świecie Ponadto takie programy zostały rozszerzone o dodatek lokalnych zasobów chińskich, programy Tybetańczyków w Chinach wspierają działania, które zachowują odrębną kulturę tybetańską i promowanie zrównoważonego rozwoju i ochronę środowiska. Bezpieczeństwa gospodarcze. Jednak podejście USA do stosunków gospodarczych z Chinami ma dwa główne elementy integrujące Chiny z globalnym, opartym na zasadach systemem gospodarczym i handlowym, a także rozszerzenie amerykańskich eksporterów i inwestorów o dostęp do chiński rynek Dwustronny handel między Chinami a Stanami Zjednoczonymi wzrósł z 33 mld w 1992 r. do ponad 659 mld towarów w 2017 r. Chiny są obecnie trzecim co do wielkości rynkiem eksportowym towarów amerykańskich po Kanadzie i Meksyku, a Stanami Zjednoczonymi jest Chiny największy rynek eksportowy Stan amerykańskich bezpośrednich inwestycji bezpośrednich BIZ w Chinach wynosił w 2017 r. 65 8 miliardów, z 54 miliardów w 2017 r. i pozostawał głównie w sektorze produkcyjnym. Podczas śródokresowej koniunktury w czerwcu 2018 r. SED oba kraje ogłosiły środki mające na celu wzmocnienie reformy kursu walutowego, poprawę przejrzystości gospodarczej, zwiększenie możliwości dla amerykańskich firm w Chinach, zwiększenie współpracy globalnej a także wspieranie stabilności finansowej i reformy Więcej informacji znajduje się w dokumencie. China s Membership in International Organizations. Chińska Republika Ludowa przyjął siedzibę w ONZ w 1971 r., zastępując Tajwan i stał się członkiem ONZ Rada Bezpieczeństwa Przez wiele lat Chiny stały się coraz bardziej aktywne w organizacjach wielostronnych, w szczególności w Organizacji Narodów Zjednoczonych, w Chinach i Stanach Zjednoczonych, blisko ze społecznością międzynarodową, aby sprostać zagrożeniom dla globalnego bezpieczeństwa, w tym programom jądrowym Korei Północnej i Iranu. Chiny to Max Baucus inni główni urzędnicy ambasady są wymienieni w liście oficerów głównych urzędników Departamentu. China prowadzi ambasadę w Stanach Zjednoczonych na 3505 International Place, NW, Waszyngton 20008 Tel 202 495-2266. Więcej informacji na temat Chin można uzyskać od Departament Stanu i innych źródeł, z których niektóre są wymienione tutaj. Departament Stanu China Country Page Department of Stat e Kluczowe oficjalne listy CIA World Factbook Chiny Strona Ambasada USA Chiny USAID Chiny Page Raporty Praw Człowieka Międzynarodowe Raporty Wolności Religijnych Handel ludźmi Raporty Kontroli Kontroli Narkotyków Deklaracje Klimatu Inwestycyjnego Biuro USA Krajów Przedstawicieli Handlowych Biura Biura Spisu USA Biuletyny Międzynarodowych Biuletynów Strona Kongresu Studia nad krajami Podróże i informacje handlowe. ORGANIZACJA HANDLU ZGROMADZENIEM TRANSPORTOWYM. PODEJMOWANIE PODSTAWY WTO Zasadniczym systemem handlu. Porozumienia WTO są długie i złożone, ponieważ są to teksty prawne obejmujące szeroki zakres działań. Zajmują się rolnictwem, tekstyliami i odzieżą, bankowość, telekomunikacja, zakupy rządu, normy przemysłowe i bezpieczeństwo produktów, przepisy sanitarne w zakresie żywności, własność intelektualna i wiele więcej. Podstawowe zasady są prowadzone we wszystkich tych dokumentach. Zasady te stanowią fundament wielostronnego systemu handlowego. spojrzyj a t te zasady. Kliknij, aby otworzyć artykuł Drzewo nawigacji po obiekcie otworzy się tutaj, jeśli włączysz obsługę JavaScript w przeglądarce1 Najbardziej uprzywilejowany MFN traktuje równocześnie innych osób Zgodnie z porozumieniami WTO państwa nie mogą normalnie rozróżniać między swoimi partnerami handlowymi Przyznaj komuś specjalną korzyść, taką jak niższa stawka celna dla jednego z produktów i musisz to zrobić dla wszystkich pozostałych członków WTO. Ta zasada jest znana jako traktowanie w trybie MFN najbardziej uprzywilejowanym w polu. Jest tak ważne, aby jest pierwszym artykułem Ogólnego Porozumienia w sprawie Taryf Celnych i Handlu (GATT), który reguluje handel towarowy KNU jest również priorytetem w Ogólnym porozumieniu w sprawie handlu usługami GATS Artykuł 2 oraz Porozumieniu w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej TRIPS art. 4, chociaż w każdej umowie zasada jest nieco inaczej traktowana Razem, te trzy porozumienia obejmują wszystkie trzy główne obszary handlu obsługiwane przez WTO. Można dopuścić pewne wyjątki e kraje mogą ustanowić umowę o wolnym handlu, która ma zastosowanie tylko do towarów sprzedawanych w grupie dyskryminującej towary spoza terytorium lub może dać krajom rozwijającym się szczególny dostęp do ich rynków lub że kraj może podnieść przeszkody w odniesieniu do produktów uznanych za nieuczciwych z poszczególnych krajów I w usługach kraje mogą w ograniczonych okolicznościach rozróżniać umowy, ale umowy tylko zezwalają na te wyjątki na ścisłych warunkach Ogólnie MFN oznacza, że za każdym razem kraj obniża barierę handlową lub otwiera rynek, musi on czy to dla tych samych towarów lub usług od wszystkich partnerów handlowych, zarówno bogatych, jak i słabych, słabych lub silnych.2 Traktowanie narodowe Traktowanie obcokrajowców i mieszkańców w równym stopniu Importowane i produkowane lokalnie towary powinny być traktowane jednakowo po tym, jak obce towary trafiły na rynek To samo dotyczy usług zagranicznych i krajowych oraz zagranicznych i lokalnych znaków towarowych, praw autorskich i patentów. Ta zasada n Traktowanie traktowane innymi traktatami jako obywatela jednego obywatela znajduje się również we wszystkich trzech głównych porozumieniach WTO, o których mowa w art. 3 art. 17 GATT GATS i art. 3 TRIPS, chociaż znowu zasada ta jest nieco inaczej traktowana w każdym z tych przepisów. Traktowanie narodowe ma zastosowanie tylko wtedy, gdy na rynek wprowadzony został produkt, usługa lub pozycja własności intelektualnej. Nałożenie opłaty celnej na przywóz nie stanowi naruszenia traktowania narodowego, nawet jeśli produkty nie wytwarzane lokalnie nie są pobierane na równoważny podatek. poprzez zniesienie negocjacji. Początek barier utrudniających handel jest jednym z najbardziej oczywistych sposobów zachęcania do handlu. Dotyczy to ceł lub taryf oraz środków, takich jak zakaz importu lub kontyngenty, które ograniczają ilościowo wybiórczo Od czasu do czasu inne kwestie, takie jak biurokracja czy biurokracja, polityki walutowej. Od czasu powstania GATT w latach 1947-48 odbyło się osiem rund negocjacji handlowych. Dziewiąte r. ound w ramach agendy rozwoju z Ad-Dauhy, jest obecnie w toku W pierwszej kolejności koncentrowano się na obniżeniu ceł nałożonych na importowane towary W wyniku negocjacji w połowie lat dziewięćdziesiątych kraje przemysłowe stawki celne na towary przemysłowe stale spadały do mniej niż 4. Jednak w latach osiemdziesiątych negocjacje rozszerzyły się na barierę pozataryfową na towary oraz na nowe obszary, takie jak usługi i własność intelektualna. Rynki zbrojeniowe mogą być korzystne, ale wymaga również dostosowania Porozumienia WTO umożliwiają krajom wprowadzanie zmian stopniowo , poprzez stopniową liberalizację Kraje rozwijające się są zwykle dłużej spełniające swoje obowiązki. Pracowalność poprzez wiążące i przejrzyste powrót na górę. Kilka razy, obiecując, że nie podnoszą bariery handlowej, może być tak samo ważne, jak obniżenie, ponieważ obietnica daje firmom bardziej przejrzysty pogląd ich przyszłe możliwości Z stabilnością i przewidywalnością zachęca się do inwestycji, tworzone są miejsca pracy i konsumenci mogą w pełni korzystać Korzyści z wyboru konkurencji i niższe ceny Wielostronny system handlu to próba podjęcia przez rządy, aby środowisko biznesowe stało się stabilne i przewidywalne. Runda Urugwajska zwiększyła powiązania. Procenty taryf związanych przed rozmowami w latach 1986-94 i po nim. Są to taryfy, w związku z czym odsetki nie są ważone w zależności od wielkości lub wartości handlowej. W WTO, kiedy kraje zgadzają się otworzyć swoje rynki towarów lub usług, wiążą swoje zobowiązania W odniesieniu do towarów powiązania te dotyczą pułapów stawek celnych kraje importujące podatki według stawek niższych niż obowiązujące stawki Często ma to miejsce w krajach rozwijających się W krajach rozwiniętych stawki faktycznie naładowane i związane z nimi stawki są takie same. Kraj może zmieniać powiązania, ale dopiero po negocjacjach ze swoim partnerzy handlowi, co może oznaczać odszkodowanie za utratę handlu Jednym z osiągnięć wielostronnych negocjacji handlowych Rundy Urugwajskiej było zwiększenie kwoty handlu pod wiążącymi zobowiązaniami, patrz tabela W rolnictwie 100 produktów obecnie obowiązuje taryfy Wynik wszystkich to znacznie wyższy stopień bezpieczeństwa rynkowego dla przedsiębiorców i inwestorów. System stara się poprawiać przewidywalność i stabilność w inny sposób, ponieważ w ell Jednym ze sposobów zniechęcania do wykorzystania kwot i innych środków służących do ustalania limitów wielkości przywozu, które administrują kwotami, mogą doprowadzić do większej biurokracji i oskarżeń o nieuczciwe traktowanie. Kolejnym celem jest uczynienie z krajów, w których kraje będą przejrzyste i przejrzyste, Porozumienia WTO wymagają, aby rządy ujawniały swoją politykę i praktyki publicznie w obrębie danego kraju lub powiadamiają WTO. Regularny nadzór nad krajowymi politykami handlowymi za pośrednictwem mechanizmu kontroli polityki handlowej stanowi dalsze środki zachęcające do przejrzystości zarówno na poziomie krajowym, jak i wielostronnym. czasami określany jako instytucja wolnego handlu, ale to nie jest całkowicie dokładne System pozwala na taryfy, aw ograniczonych okolicznościach inne formy ochrony W sposób bardziej dokładny jest to system zasad otwartych, sprawiedliwych i niezakłóconych. niedyskryminacja MFN i traktowanie narodowe mają na celu zapewnienie uczciwych warunków handlowych Tak też są te, n dumping wywozu poniżej kosztów uzyskania udziału w rynku i subsydiów Są to kwestie złożone, a zasady próbują ustalić, co jest uczciwe lub nieuczciwe, a także w jaki sposób rządy mogą odpowiedzieć, w szczególności poprzez pobieranie dodatkowych należności celnych przywozowych obliczonych w celu zrekompensowania szkód spowodowanych nieuczciwymi praktykami handel. Mania innych porozumień WTO mają na celu wspieranie uczciwej konkurencji w rolnictwie, własności intelektualnej, usługach, na przykład Umowa o zamówieniach publicznych na wielostronną umowę, ponieważ jest podpisana przez nielicznych członków WTO rozszerza reguły konkurencji na zakupy tysięcy rządów podmiotami z wielu krajów itd. Zachęcanie do rozwoju i reform gospodarczych z powrotem do góry. System WTO przyczynia się do rozwoju Z drugiej strony, kraje rozwijające się potrzebują elastyczności w czasie, w jakim podejmują się w celu wdrożenia porozumień systemu i same umowy przechodzą wcześniej przepisy GATT, które pozwalają na specjalną pomoc i koncesje handlowe dla krajów rozwijających się trzy czwarte członków WTO to kraje rozwijające się i kraje znajdujące się w okresie przejścia na gospodarkę rynkową W ciągu siedmiu i pół roku Rundy Urugwajskiej ponad 60 z tych państw wdrożyło autonomiczne programy liberalizacji handlu W tym samym czasie kraje rozwijające się i gospodarki przejściowe były znacznie bardziej aktywny i wpływowy w negocjacjach Rundy Urugwajskiej niż w poprzednich runiach, a to jeszcze w obecnej agendzie rozwoju z Doha. Pod koniec Rundy Urugwajskiej kraje rozwijające się przygotowywały się na większość obowiązków, które są wymagane kraje rozwinięte, ale porozumienia dały im okresy przejściowe, aby dostosować się do bardziej nieznanych i, być może, trudnych postanowień WTO, zwłaszcza dla najbiedniejszych, najmniej rozwiniętych krajów Decyzja ministerialna przyjęta pod koniec rundy mówi, że lepsze kraje powinny przyspieszyć wdrażanie zobowiązań dotyczących dostępu do rynku w odniesieniu do towarów wywożonych przez kraje najsłabiej rozwinięte, co widać ks Wzrosła pomoc techniczna dla nich Niedawno kraje rozwinięte zaczęły wprowadzać przywóz bezcłowy i bezcłowy dla prawie wszystkich produktów z krajów najsłabiej rozwiniętych W tym wszystkim WTO i jego członkowie nadal prowadzą proces uczenia się obecna agenda rozwoju z Doha obejmuje kraje rozwijające się obawy dotyczące trudności, jakie napotykają przy wprowadzaniu w życie porozumień Rundy Urugwajskiej. System handlowy powinien być bez dyskryminacji, a kraj nie powinien rozróżniać między swoimi partnerami handlowymi nadając im status kraju najbardziej uprzywilejowanego lub MFN, nie powinny rozróżniać między własnymi a zagranicznymi produktami, usługami lub obywatelami, które dają im traktowanie narodowe. więcej barier sprowadza się w drodze negocjacji. podstawne przedsiębiorstwa zagraniczne, inwestorzy i rządy powinni mieć pewność, że bariery handlowe, w tym taryfy i bariery pozataryfowe nie powinny być podnoszone arbitralnie stawki celne i zobowiązania do otwarcia rynków są związane z WTO. więcej konkurencyjnych zniechęcających do nieuczciwych praktyk, takich jak subsydia wywozowe i dumping produktów poniżej kosztów, aby uzyskać udział w rynku. więcej korzyści dla mniej rozwiniętych krajów daje im więcej czasu na dostosowanie, większą elastyczność i specjalne przywileje. To brzmi jak sprzeczność Wskazuje na specjalne traktowanie , ale w WTO to w istocie oznacza niedyskryminację traktującą prawie wszystkich w równym stopniu. Jest to, co dzieje się Każdy członek traktuje wszystkich pozostałych członków jako równie najbardziej uprzywilejowanych partnerów handlowych Jeśli kraj poprawi korzyści, jakie daje jednemu handlowi, aby traktować wszystkich pozostałych członków WTO tak samo, aby wszystkie one pozostały w największym stopniu preferowane. Kraj MFN na najwyższym poziomie nie zawsze oznaczał równe traktowanie Pierwsze dwustronne traktaty MFN utworzyły wyłączne kluby wśród najbardziej uprzywilejowanego krajowego handlu partnerzy W ramach GATT, a obecnie w WTO, klub MFN nie jest już wyłączny Zasada MFN zapewnia, że każdy kraj traktuje jego ponad 140 członków s jednakowo. Ale istnieją pewne wyjątki.
No comments:
Post a Comment